WebHostingTalk

Artykuły z kategorii: Artykuły

VPS na start, czyli jak zacząć udaną przygodę z chmurą

Red hand drawn rocket with icons on office background

Startując z własną firmą jest ważne, aby inwestując każdą złotówkę być pewnym, że jej wydanie się opłaci. Ta sama zasada odnosi się do wyboru infrastruktury, zwłaszcza, że na początku startup nie wymaga dużej mocy obliczeniowej. Gdy rusza wersja beta aplikacji, pierwsi klienci testują serwis lub trwają prace deweloperskie, potrzeby początkującej firmy spełni najmniejszy, a zarazem ekonomiczny wirtualny serwer – VPS. VPS jest jednym z najprostszych rozwiązań pozwalających na przetestowanie potencjału chmury obliczeniowej już na początku działalności.

VPS, czyli wsparcie

Jest kilka przewag serwera VPS, które są atrakcyjne względem potrzeb startującego biznesu. Serwery VPS łączą bowiem pełną dowolność w konfiguracji usług (oferując dostęp administracyjny ”root”) wraz z elastycznością, dostępną dzięki wirtualizacji. W przypadku VPS, opiekę nad sprzętem, jego aktualizację i monitoring stanu, zapewnia dostawca usługi. To wygodne, zwłaszcza, że rzetelny dostawca oferuje także:

  • wsparcie 24/7,
  • ochronę przed atakami DDoS w cenie usługi,
  • gwarantowaną dostępność (zapisaną w umowie jako 99,99% SLA, czyli uzgodnienie przez jaki okres czasu usługa będzie działała wg. określonych założeń),
  • ulokowanie serwera w certyfikowanym centrum danych, spełniającym rygorystyczne standardy dotyczące przechowywania i bezpieczeństwa danych,
  • a także sprawdzone rozwiązania, jak w przypadku serwerów VPS OVH, których wydajność zapewnia zastosowanie procesorów Intel® Xeon®.

Startupy, podobnie jak deweloperzy czy mniejsze firmy, często nie chcą inwestować w dwa serwery. W konsekwencji mogą mieć kłopot z backupem z chwilą, gdy procesor lub pamięć RAM ulegną uszkodzeniu. VPS oferuje kompromis, dostarczając w przystępnej cenie potężne i skalowalne zasoby pozwalające na realizację wymagających projektów z gwarancją dostępności. To oznacza, że bez większych nakładów usługi będą stale dostępne.

VPS, czyli uniwersalność zastosowań

Serwery VPS znakomicie spełniają potrzeby cyfrowych twórców. Można je wykorzystać do programowania aplikacji, jak i do hostowania stron WWW lub sklepu internetowego. Z jednej strony wirtualny serwer osobisty umożliwia administrowanie bez konieczności poznawania wszystkich szczegółów dotyczących sprzętu, z drugiej, gwarantuje działanie. To idealne rozwiązanie na początek biznesowej przygody.

Serwer VPS powinien być przede wszystkim praktycznym narzędziem, co oznacza, że jego konfiguracja nie powinna pochłaniać czasu. Stąd w ofercie VPS OVH znajduje się wiele gotowych do użycia środowisk z preinstalowanymi aplikacjami, w tym popularnymi systemami CMS, WordPress i PrestaShop. Serwery VPS OVH charakteryzują się wydajnością dzięki zastosowaniu procesorów Intel® Xeon® oraz dysków SSD. Wysoką dostępność usług zapewniono poprzez wykorzystanie technologii OpenStack oraz potrójnej replikacji danych. Klienci VPS w OVH mają do dyspozycji także konfiguracje ze zwiększoną ilością pamięci RAM oraz gotowe rozwiązanie Hosting Plesk z intuicyjnym panelem Plesk Onyx.

VPS, czyli wygoda

Wraz z rozwojem biznesu i wzrostem ruchu w serwisie, korzystając z VPS można w dowolnej chwili zwiększyć parametry serwera. Nie trzeba z góry zakładać, jakie zasoby będą potrzebne i generować kosztów, ponieważ VPS pozwala zwiększyć moc obliczeniową na dowolny czas. Dzięki temu strona będzie ładowała się bez przeszkód bez względu na ilość odwiedzających ją użytkowników, zachęconych udaną akcją promocyjną, która zwielokrotniła ruch na witrynie.

Zwiększając zasoby czy podłączając nowy dysk względem rosnących potrzeb nie trzeba też poświęcać czasu na ponowne instalowanie danych. Usługa uruchamia się automatycznie bez utraty danych na innym, fizycznym serwerze, a użytkownik płaci jedynie różnicę w cenie pomiędzy poprzednimi a  zwiększonymi zasobami.

VPS jest rozwiązaniem chmurowym znakomicie wykorzystującym elastyczność tego modelu. Startujesz z nowym projektem, Twój biznes się rozwija? Sprawdź serwer VPS od OVH. Możesz go instalować, konfigurować, zarządzać i automatyzować z poziomu panelu klienta lub API, korzystając z dostępu root, KVM lub rescue. Opcje kopii zapasowych oraz geolokalizacji są dostępne podczas składania zamówienia oraz w panelu klienta.

Dowiedz się więcej na stronie  https://www.ovh.pl/vps/vps-polska/  Już za mniej niż 12 zł.  możesz sprawdzić możliwości własnego wirtualnego serwera w warszawskim centrum danych.

Jak wybrać dostawcę hostingu według kei.pl

centrum danych

Szukasz nowego dostawcy hostingu?

Rynek usług hostingowych rośnie w siłę, dostawców przybywa, a liderzy z ugruntowaną pozycją ścigają się o kontrahentów proponując atrakcyjne promocje. W rezultacie coraz trudniej odnaleźć rzetelnego usługodawcę. Klienci stale testują i migrują pomiędzy dostawcami. Konkurencyjny rynek pozwala na dużą swobodę w tym zakresie.

Bywa, że klient zostanie zmuszony do migracji np. w sytuacji gdy firma wycofuje się z rynku. Wtedy pojawia się pytanie: jakiego dostawcę wybrać? Pocieszeniem dla klientów stojących przed tym problematycznym wyborem może być fakt, że sam proces przeniesienia nie musi być trudny.

Dostawca potrzebny od zaraz

 

Potrzeby przedsiębiorstw zależą od ich wielkości, struktury, branży. Pewne uniwersalne cechy dostawcy sprawdzą się w każdym przypadku. Na co zwrócić uwagę? Wieloletnie doświadczenie firmy i sprawne funkcjonowanie działu technicznego przekłada się na wysoką jakość obsługi klienta. A na tym zależy każdej osobie, która prowadzi swój biznes online. Ogromnym plusem każdego dostawcy hostingu jest także własne Centrum Danych z lokalizacją w kraju. To ważny element, który zapewni bezpieczeństwo i płynność w świadczeniu usług. Warto także zwrócić uwagę na pełny zakres oferty oraz możliwość przetestowania usługi za darmo, bądź w niższej cenie przez w pierwszym okresie.

Zadbaj o bezpieczeństwo swoich plików

Głównym celem dostawcy jest dbanie o sprawne działanie serwerów a tym samym o bezpieczeństwo plików klienta. Serwer musi pracować non stop, dlatego każde Centrum Danych powinno posiadać zaawansowany system zasilania awaryjnego. Ciągłą pracę maszyny gwarantuje redundantne zasilanie. Przy dużej liczbie maszyn alternatywne źródło zasilania jest koniecznością. Optymalne działanie serwera to także podłączenie do sieci niezależnych dostawców internetowych. Podpięcie do kilku operatorów gwarantuje brak zakłóceń w działaniu serwisów WWW każdego klienta. Standardem w świadczeniu usług hostingowych jest także wykonywanie kopii zapasowych. Ważne by backup wykonywany był codziennie, dzięki temu nawet w przypadku omyłkowego usunięcia plików, obsługa techniczna jest w stanie przywrócić utracone dane.

Jak wygląda nowoczesne Centrum Danych?

Klienci coraz częściej wybierają dedykowane rozwiązania, przy wyborze analizując techniczne możliwości dostawcy. Należy pamiętać, że na działanie tak skomplikowanego organizmu jakim jest Data Center składa się wiele elementów infrastruktury. Od klasy serwerowni zależy jakość usługi i bezpieczeństwo danych klientów. Aby współpraca na linii dostawca – klient przebiegała bez zakłóceń Centrum Danych musi gwarantować ciągłą pracę serwerów, w każdych warunkach. Do tego konieczny jest wspomniany system zasilania awaryjnego, a także niezawodna klimatyzacja, która utrzyma właściwą temperaturę i wilgotność w pomieszczeniu. W optymalizacji pracy serwerowni swój udział mają także ciepłe i zimne korytarze powietrzne. W takim układzie gorące powietrza z serwerów odprowadzane jest bezpośrednio do klimatyzatora, co zapewnia chłodzenie z precyzyjną dokładnością do stopnia Celsjusza. Profesjonalne serwerownie wyposażone są w tzw. podłogi techniczne, które dzięki 30 centymetrowym podwyższeniom spełniają rolę dodatkowego  zabezpieczenia dla przewodów. W bezawaryjnym działaniu centrum wszystkie aspekty mają znaczenie. Dlatego dbanie o bezpieczeństwo wymaga korzystania z usług specjalistycznej agencji ochrony oraz monitoringu CCTV. Również sama lokalizacja nie powinna być przypadkowa. Wymagany jest wygodny dojazd i usytuowanie, które minimalizuje niebezpieczeństwo ewentualnego zalania.

 

Pomoc techniczna podstawą usług hostingowych

Dokonując wyboru nowego operatora, należy zwróć uwagę także na to jak działa support. Każdy aspekt techniczny, z którym klient nie jest w stanie poradzić sobie sam, może być rozwiązany przy bezpośredniej pomocy specjalistów z BOK. W prestiżowej firmie pod hasłem obsługa techniczna rozumiane jest realne wsparcie doświadczonych inżynierów, a nie przypadkowych  konsultantów. Kontaktując się z działem każdy klient chce mieć pewność, że pomaga mu wyspecjalizowana osoba, która jest w stanie udzielić rzeczowej odpowiedzi. Solidny dostawca hostingowy oferuje wsparcie przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu. Dzięki temu każdy problem z wdrożeniem czy aktualizacją może być sprawnie rozwiązany.

 

Na co zwrócić uwagę przy wyborze usługodawcy?

Przedsiębiorcy prowadzący swój biznes online wiedzą, jak ważne jest kompleksowe działanie. Dlatego w poszukiwaniu idealnego hostingu wybierają zwykle firmy oferujące pełen pakiet usług. Takie działanie jest po prostu wygodne, jeśli wszystkie elementy potrzebne do efektywnego prowadzenie strony znajdują się w jednym miejscu. Platforma która oferuje: domeny, szybki hosting SSD, serwery dedykowane i certyfikaty SSL ułatwia klientowi całościowe zarządzanie swoim serwisem z poziomu panelu klienta.

Dostawca pewny jakości swoich usług oferuje możliwość testowania. Pozwala klientowi na weryfikację parametrów i wydajności serwera. Dlatego do przyszłych klientów kierowane są oferty promocyjne sięgające nawet -90% za pierwszy rok użytkowania. To świetna okazja do przetestowania proponowanej jakości usług. Najlepsi dostawcy hostingu nie wymuszają na klientach obligatoryjnych przedłużeń, w chwili wygaśnięcia promocji. Każdy korzystający z promocji ma pełną dowolność w kwestii kontynuowania współpracy. Ci zadowoleni z jakości i niezawodności działania z pewnością wybiorą przedłużenie i opłatę regularnych cen. Niska lojalność klientów i częste migracje wynikają z niskiej jakości usług.

Kogo wybrać?

Kei.pl w odpowiedzi na sytuację na rynku zaproponował w ramach swojej oferty usługę hostingu z rabatem na pierwszy rok z przeniesieniem za darmo. Po stronie klienta leży jedynie przesłanie danych dostępowych, resztą w 100% zajmują się specjaliści. Zupełnie za darmo – promocja obowiązuje do 31 sierpnia 2017 r. O samym procesie migracji jak wygląda można poczytać na stronie: https://www.kei.pl/pomoc/migracja-uslug-do-kei.

Kei.pl działa na rynku od 17 lat. Od początku działalności posiadają własne Centrum Danych w Krakowie. 700 serwerów pozwala im zapewniać sprawne funkcjonowanie tysiącom stron WWW. Umożliwiają kolokację serwerów oraz prowadzą repozytorium sprzętu zapasowego dla klientów. Warto skorzystać z promocji i przetestować usługi w pierwszym okresie trwania usługi jedynie za 10% wartości ceny standardowej. Wystarczy, że podeślesz dane dostępowe, a administratorzy za Ciebie przeniosą pliki. A do tego otrzymasz zniżkę na pierwszy rok. https://www.kei.pl/hosting/darmowe-przeniesienie

 

Źródło: Informacja prasowa

Nowe centrum danych w USA wspiera globalny rozwój OVH

pl-NORMAL-150DPI

Hill w Virginii, a zarazem trzecim centrum OVH w Ameryce Północnej, obok kanadyjskiego Beauharnois. Trzy centra danych na kontynencie umożliwią zaoferowanie usług OVH ponad milionowi klientów, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na outsourcing usług IT.

USA liderem wdrażania chmury

Wydatki związane z technologią cloud computingu sięgnęły blisko 20,8 miliarda euro w 2016 roku i wzrosną do ponad 42 miliardów euro w roku 2020.[1] Według prognoz, pozycję lidera pod względem zapotrzebowania na rozwiązania chmurowe utrzymają Stany Zjednoczone. Rynek USA będzie wart 7,1 miliarda euro[2] do 2020 roku.

Nowe centrum danych na zachodnim wybrzeżu wzmocni potencjał pierwszej lokalizacji w Vint Hill na wschodnim wybrzeżu, gwarantując przedsiębiorstwom działającym na terenie USA redundancję i wysoką skalowalność. Drugie centrum pomieści 80 tysięcy serwerów na powierzchni prawie 3500 metrów kwadratowych, a klienci będą mogli korzystać z jego oferty od lata tego roku.

Obecni użytkownicy rozwiązań chmurowych decydują się najczęściej na skalowanie środowisk IT, podczas gdy firmy niekorzystające z cloud, dostrzegając potencjał, jaki ze sobą niesie, modernizują infrastrukturę IT, aby przygotować się na migrację do chmury obliczeniowej.

Potencjał energooszczędności

Centra danych OVH, dzięki wykorzystaniu certyfikowanych zielonych technologii, cechuje wysoki stopień energooszczędności. Serwery są skutecznie chłodzone cieczą, co powoduje, że firma nie tylko redukuje zużycie energii, ale także może zwiększyć efektywność procesorów. Potencjał technologii chłodzącej będzie również wykorzystany w centrach danych zlokalizowanych w USA, co zapewni OVH przewagę na tym rynku.

„Wiodące firmy technologiczne potrzebowały od dawna technologii chłodzących, pozwalających oszczędzić energię i pieniądze” – powiedział Pascal Jaillon, wiceprezes działu Badań i Rozwoju, OVH US. „Dotychczas centra danych schładzały serwery korzystając z drogiej i niewydajnej klimatyzacji. Innowacyjne rozwiązanie OVH jest jednym z pierwszych, które zostało wprowadzone na dynamicznie rozwijającym się rynku amerykańskim”.

Celem działań OVH jest zaoferowanie milionom użytkowników szerokiego portfolio usług dostępnych w centrach danych zlokalizowanych w 17 krajach, położonych na czterech kontynentach. Uruchomienie drugiego centrum danych, w Hillsboro, zwiększy globalną sieć światłowodową o przepustowości ponad 10 Tbps, gwarantując tym samym optymalny czas przesyłu danych i ich bezpieczeństwo. Aby zapewnić ciągłość działania usług, OVH oferuje swoim klientom 32 punkty udostępnia danych (PoP), połączone tysiącami kilometrów sieci światłowodowej. Ponadto wszystkie centra danych oferują ochronę Anty-DDoS w cenie usług.



[1] 451 Research, Inorganic Growth, 2016

[2] Global Industry Analyst, PaaS Market Service, 2016

 

Źródło: Informacja prasowa

PLNOG18 – lepszy niż kiedykolwiek!

plnog-logo-pionowe

Ponad 800 uczestników, 4 ścieżki, 55 wykładów, panele dyskusyjne, prezentacje w Community Corner oraz spotkanie z Minister Cyfryzacji Anną Streżyńską – to jedynie część tego, co działo się podczas osiemnastej edycji PLNOG. W ciągu zaledwie dwóch dni uczestnicy konferencji mieli okazję zgłębić wiedzę z zakresu cyberbezpieczeństwa, routingu czy IoT. Korytarze Marriottu wypełniły się rozdyskutowanym tłumem, a organizatorom choć na chwilę udało się zebrać w jednym miejscu ludzi pracujących nad cyfryzacją naszego kraju.

Piotr Jaworski (Orange Polska), Rafał Budweil (Triggo), Piotr Konieczny (Niebezpiecznik.pl) i wielu innych gości pojawiło się ze swoją prelekcją na jednej z czterech scen PLNOG18. Konferencja dawno nie miała tak szeroko rozwiniętej tematyki. Poza sieciami i operatorką, podczas tej edycji pojawiło się dużo nowości.

Spotkanie z Minister Cyfryzacji Anną Streżyńską

Nie da się ukryć, że największe zainteresowanie wzbudziło przybycie inister Cyfryzacji Anny Streżyńskiej. Podczas panelu dyskusyjnego z jej udziałem zostały poruszone tematy przyszłości cyfryzacji Polski oraz planów Ministerstwa. Warto dodać, że Minister zaznaczyła, jak ważne jest stworzenie rzetelnej ustawy dotyczącej cyberbezpieczeństwa, aby móc zapewnić państwu system obronny na wysokim poziomie. Podkreśliła także, że bezpieczeństwo sieci jest wspólnym interesem całego kraju, zadeklarowała chęć oraz gotowość do współpracy z operatorami i organami administracyjnymi w celu budowania systemu wzajemnego informowania. Po panelu dyskusyjnym Minister udała się na wewnętrzne, robocze spotkanie dotyczące możliwości stworzenia Zespołu Doradczego dla Ministerstwa Cyfryzacji, złożonego z ekspertów branży telekomunikacyjnej oraz cyberbezpieczeństwa. O przebiegu spotkania i wnioskach można przeczytać na stronie organizatora.

Razem możemy więcej!

Prawdziwym hitem osiemnastej edycji PLNOG-a okazał się Community Corner, który był areną nie tylko fachowych dyskusji, ale także miejscem towarzyskich spotkań i nawiązywania nowych znajomości. Dzięki pomocy Piotra Wojciechowskiego organizatorom udało się stworzyć luźną atmosferę opartą na profesjonalnej wymianie doświadczeń. W Community Corner wypowiadali się przedstawiciele grupy SysOps/DevOps Polska, forum CCIE.pl a także Michał Sajdak z Sekurak.pl. Pełna sala podczas każdego z tych wystąpień najlepiej świadczy o tym, że branża telekomunikacyjna jest otwarta i chętna na dyskusję!

Konferencja dla profesjonalistów

Podczas tej edycji konferencji aż 33% ankietowanych przyznało, że do wzięcia udziału w konferencji przekonała ich interesująca agenda. I nie ma się czemu dziwić! Duża liczba case study, mocno inżynierskie sesje i najlepsi specjaliści w Polsce byli w końcu odpowiedzią na zeszłoroczne sugestie uczestników. Dlatego też nie mogło zabraknąć Tomasza Brola i jego szalonych, balonowych misji; tematów security oraz SDN. Uczestnicy PLNOG18 zgodnie stwierdzili, że to dobry kierunek rozwoju konferencji, dlatego na pewno krakowska edycja również skupi się na kwestiach technicznych.

Elita polskiej branży ICT w jednym miejscu

Podczas wiosennego PLNOG-a w Warszawie odbywają się wybory do Komitetu Programowego, który odpowiada za ocenianie zgłoszeń CfP oraz czuwa nad merytoryczną jakością spotkania. Głosami uczestników konferencji, na roczną kadencję do tego prestiżowego organu zostali wybrani:

  • Łukasz Biernacki
  • Tomasz Brol
  • Magdalena Figiel
  • Andrzej Karpiński
  • Marcin Kuczera
  • Sebastian Pasternacki
  • Robert Ślaski
  • Piotr Wojciechowski
  • Robert Woźny

Ponadto podczas PLNOG18 wybrany został najlepszy prelegent. Tym razem jednak statuetka Royal Jacka trafiła w ręce aż dwóch speakerów – Sebastiana Pasternackiego (Cisco) oraz Piotra Koniecznego (Niebezpiecznik), którzy ex aequo zdobyli najwięcej głosów. Serdecznie gratulujemy!

Obowiązki i przyjemność w jednym

Nie byłoby PLNOG-a, gdyby nie Internet! I to właśnie sieci został poświęcony panel “Historia Internetu”, który pomimo późnej pory zgromadził pełną salę słuchaczy. O tym, że uczestnicy mają wielki sentyment do swoich początków poznawania zakamarków sieci najlepiej świadczą ich wspomnienia, które udało się organizatorom zebrać w jeden, krótki filmik.

Oczywiście konfernecja nie mogła się obyć bez hucznego After Party, zorganizowanego tym razem w Hard Rock Cafe! Jednak to nie jedyna atrakcja, która poruszyła serca uczestników. Osiemnasta edycja od samego początku kusiła możliwością wygrania nowoczesnej Hondy Civic! Auto podczas finału konferencji powędrowało w ręce szczęśliwego zwycięzcy, a najlepszym komentarzem niech będzie radosny okrzyk: “Żona mi nie uwierzy!”! Mamy nadzieję, że samochód będzie służył jak najdłużej!

Czego spodziewać się na PLNOG19?

Razem z końcem PLNOG18 ruszyła rejestracja na dziewiętnastą edycję, która odbędzie się w Krakowie 25-26 września 2017. Będzie to kosmiczna podróż w świat najnowszych technologii i inspirujących rozwiązań. Zgodnie z deklaracją nowego Komitetu Programowego, możemy spodziewać się jeszcze więcej tematów technicznych, edukacyjnych i biznesowych, a także dużego nacisku na rozwój Community Corner.

Warto więc trzymać rękę na pulsie i śledzić, co przygotowała ekipa PLNOG-a. Dla czytelników WebHostingTalk tradycyjnie mamy 15% zniżki na hasło “WHT15”.

Zdjęcia z imprezy: https://www.flickr.com/photos/130530262@N07/albums

 

Aruba Cloud przedstawia We START you UP

Aruba_Cloud_weSTARTyouUP__logo_960x160

Oferowany przez Aruba Cloud nowy program wsparcia i szkoleń potrwa trzy lata i ma pomóc nowym firmom w rozwoju działalności. Jego głównym elementem jest przekazanie startupowi doładowania konta na platformie Aruba Cloud na kwotę nawet do 200 tysięcy złotych, do spożytkowania na usługi w chmurze.

Warszawa, 22 lutego 2017 r. – Aruba Cloud (www.arubacloud.pl), firma należąca do grupy Aruba i jeden z czołowych dostawców usług chmurowych na świecie, przedstawia nowy program We START you UP, którego celem jest wsparcie innowacyjnych startupów w rozwoju działalności.

Dobry początek ma kluczowe znaczenie. W trakcie uruchamiania startupu zaplanowanie infrastruktury IT w taki sposób, by firma mogła poradzić sobie z wyzwaniami wynikającymi ze stałego rozwoju działalności, przynosi jej ogromne korzyści. W związku z tym firma Aruba Cloud zdecydowała się zaoferować najbardziej perspektywicznym startupom najlepszą technologię chmurową oraz możliwość nawiązania trzyletniej współpracy. W jej ramach przekaże doładowanie konta na platformie Aruba Cloud o wartości nawet 200 tysięcy złotych oraz będzie świadczyć usługi wsparcia technicznego, jak też zapewniać szereg dodatkowych korzyści.

Program We START you UP powstał w oparciu o informacje zwrotne, uzyskane podczas ostatniej edycji „Aruba Cloud Startup Program”. Nowa inicjatywa została przygotowana tak, by uzupełniać i rozwijać wcześniejszy program dla młodych przedsiębiorców. Można ją podzielić na cztery różne etapy:

Szkolenia: dni szkoleniowe i webinaria, które mają na początku pomóc nowym firmom zrozumieć, w jakim zakresie rozwiązania w modelu cloud mogą wspierać prowadzenie działalności, a następnie zapoznać przedsiębiorców z narzędziami chmurowymi umożliwiającymi dalszy rozwój biznesu. Okres wprowadzający można podzielić na kilka etapów, w których udział wezmą również partnerzy Aruba Cloud z inkubatorów przedsiębiorczości.

Etap START: to pakiet wstępny, w ramach którego startupy uzyskują możliwość darmowego doładowania konta na platformie Aruba Cloud w wysokości 12 tysięcy złotych rocznie przez okres trzech lat. Dodatkową korzyścią jest bieżące wsparcie szkoleniowe.

Dzień prezentacji (Pitch Day): to wydarzenie, podczas którego młode firmy będą miały okazję zaprezentować się ekspertom Aruba Cloud i porozmawiać z nimi o własnych pomysłach na skuteczne wykorzystanie zasobów chmurowych. Ten etap jest szansą na przejście do fazy „Up”, skierowanej do startupów o rzeczywistym potencjale rozwojowym i skorzystanie z pełnego pakietu korzyści.

Etap UP: to pakiet pomyślany z myślą o projektach, które podczas „dnia prezentacji” zostały uznane za najbardziej perspektywiczne w zakresie rozwoju wspartego usługami w chmurze na platformie Aruba Cloud (w ramach rozwiązań przekazanych bezpłatnie do tego momentu przez organizatora). W tym etapie startup będzie mógł rozszerzyć użytkowane zasoby w chmurze o najmocniejsze rozwiązania klasy korporacyjnej (Enterprise Level Architecture), wykorzystując tym samym pełny potencjał swojego modelu biznesowego. Dotarcie do tej fazy pozwala otrzymać doładowanie konta na platformie Aruba Cloud o wartości maksymalnej 200 tysięcy złotych, które można wykorzystać przez okres 24 miesięcy. Dodatkowo startup może korzystać z porad i wsparcia architektów rozwiązań chmurowych firmy Aruba Cloud.

 

„W przypadku młodych firm o innowacyjnym modelu technologicznym rozwiązania chmurowe mogą stanowić źródło ogromnego przyspieszenia rozwojowego. Właśnie dlatego naszym głównym celem jest zaoferowanie posiadanej wiedzy oraz narzędzi, by technologia nie była już problemem mogącym spowolnić model biznesowy o potencjale szybkiego rozwoju”zauważył Stefano Sordi, dyrektor ds. marketingu w firmie Aruba. „Chcemy udostępnić startupom technologię, która zagwarantuje najwyższy poziom usług w oparciu o nasz model chmurowy, przejmując ciężar związany z zarządzaniem centrami danych i infrastrukturą, a zostawiając firmie czas i zasoby pozwalające jej skupić się na własnym rozwoju”.

Program został już uruchomiony i jest dostępny dla startupów z Polski i całego świata. Więcej informacji o tej inicjatywie oraz lokalnym wsparciu można znaleźć na stronie www.arubacloud.pl

Domena o rozszerzeniu .cloud, również zarządzana przez grupę Aruba, obchodzi pierwszą rocznicę wprowadzenia na rynek. Z tej okazji Aruba Cloud postanowiła zaoferować dodatkową premię w postaci jednorazowo wypłacanych 4 tysięcy złotych wszystkim firmom, biorącym udział w programie We START you UP, które zdecydują się użyć .cloud jako głównej domeny dla prowadzonej działalności. Domena najwyższego poziomu (TLD) .cloud wciąż cieszy się popularnością – w pierwszym roku zarejestrowano około 100 tys. nowych domen w ponad 150 krajach. Do użytkowników tego adresu należą specjaliści ds. rozwiązań chmurowych, a także innowacyjne przedsiębiorstwa i startupy, jak na przykład FoodCloud (www.food.cloud). Jest to zaangażowane społecznie przedsiębiorstwo, z siedzibami w Irlandii i Anglii, które pomaga wielkim sieciom supermarketów w wydajnym zarządzaniu nadwyżkami żywnościowymi poprzez ich redystrybucję wśród organizacji dobroczynnych. Więcej informacji o domenie .cloud można znaleźć na stronie www.get.cloud.

Więcej informacji o programie We START you UP i innych programach Aruba Cloud można znaleźć na stronie: https://www.arubacloud.pl/program-aruba-cloud-startup/wprowadzenie.aspx