WebHostingTalk



nazwa.pl

Awaria w serwerowni Beyond

0

Wiele polskich dużych stron jest od rana niedostępnych. Niedogodność ta wyniknęła z awarii firmy e24cloud.com, która należy do jednego z największych usługodawców w Polsce – Beyond.pl. Przyczyny awarii jak na razie nie znamy. Firma Beyond.pl poinformowała na Facebooku, że wciąż pracuje nad rozwiązaniem problemu. Lista stron nieodpowiadających jest dosyć długa, a wśród nich kwejk.pl, natemat.pl, PayU.pl czy Citeam.pl.

Analizuję drogę przejścia pakietów do kwejk.pl:
HOST: vmy1.home.net.pl Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1.|– gate1.home.net.pl 0.0% 5 0.4 1.8 0.4 6.7 2.8
2.|– beyond2.plix.pl 0.0% 5 4.5 4.6 4.5 4.6 0.1
3.|– ip-193-29-205-38.beyond.p 0.0% 5 5.0 4.8 4.7 5.0 0.1
4.|– ??? 100.0 5 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0

Analizuję drogę przejścia pakietów do natemat.pl:
HOST: vmy1.home.net.pl Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1.|– gate1.home.net.pl 0.0% 5 0.3 2.6 0.3 11.6 5.0
2.|– Beyond.plix.pl 0.0% 5 4.6 4.7 4.6 5.1 0.2
3.|– ip-91-102-112-138.beyond. 0.0% 5 4.7 4.9 4.7 5.5 0.4
4.|– ip-92-43-114-198.beyond.p 0.0% 5 5.0 5.0 5.0 5.1 0.0
5.|– ??? 100.0 5 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0

Analizuję drogę przejścia pakietów do e-prawnik.pl:
HOST: vmy1.home.net.pl Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1.|– gate1.home.net.pl 0.0% 5 0.4 0.4 0.3 0.4 0.0
2.|– Beyond.plix.pl 0.0% 5 5.0 4.7 4.5 5.0 0.2
3.|– ip-91-102-112-138.beyond. 0.0% 5 4.7 4.7 4.6 4.7 0.0
4.|– ??? 100.0 5 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0

 

Oficjalne stanowisko Beyond.pl:
„Obecnie mamy awarię. Pracujemy nad jej naprawą. Wszystkich serdecznie przepraszamy za wszelkie utrudnienia. Damy znać jak będzie po wszystkim.”

Awarię skomentował również prezes firmy Beyond.pl – Michał Grzybowski

Informacja na publicznym profilu Facebook – e24cloud.com
„Drodzy Użytkownicy, w związku z poranną awarią zasilania, uszkodzona została macierz dyskowa i w tej chwili całość jest w drodze do Ontrack-a, gdzie zostaną odzyskane wszystkie dane. Nie żałujemy na to środków i będziemy Was informować na bieżąco o postępach. Prosimy o wyrozumiałość i trzymanie kciuków. Tymczasem prosimy o cierpliwość i odrobinę zrozumienia. Trudno nam w tym momencie określić kiedy e24cloud „wstanie”, lecz, wierzcie nam, robimy WSZYSTKO, by było to dziś.”

 

Aktualizacja 06.06.2012 10:00

Nadal nie wiadomo kiedy zostaną odzyskane dane z macierzy, które pojechały do Ontracka. Tymczasem wczoraj firma e24cloud przywróciła do „życia” swoje usługi. Osoby które dodatkowo płaciły za kopie zapasowe, mogły je przywrócić w panelu e24cloud.

Aktualizacja 06.06.2012 14:30

Firma e24cloud.com  w końcu udostępniła harmonogram odzyskiwania danych. Oszacowanie ilości możliwych danych do odzyskania będzie trwać do 07.06.2012 do godziny 6:00. Przywrócenie danych ma nastąpić do dnia 11.06.2012.
Niedostępność stron klientów, którzy po prostu nie zapłacili za backup może wynieść równy tydzień. Straty finansowe w takiej sytuacji mogą być liczone w setkach tysięcy.
Nadal natomiast nie ma informacji o dokładniej przyczynie awarii  - przyznanie się do błędu, że nie zostały spełnione standardy jest jednak trudniejsze niż się wydaje.

Link do harmonogramu
http://devblog.e24cloud.com/awaria-z-04-06-2012-harmonogram-prac-zwiazanych-z-e24cloud-com/

 

Dyskusja na naszym forum
 http://www.webhostingtalk.pl/topic/37717-e24cloudcom-beyond/

 

Zdjęcie: Beyond.pl

Chmura tagów

5 odpowiedzi na „“Awaria w serwerowni Beyond””

  1. Gosc pisze:

    wiekszosc przytoczonych serwisów nie stoi w chmurze, wiec sugeruję publikować rzetelne informacje, a nie bić tylko pianę skopiowaną z innych serwisów … 

  2. Juvenito pisze:

    Pełen raport otrzymamy o godzinie 15. Jeżeli posiadasz, rzetelne informacje to zapraszam do kontaktu.  Pozdrawiam 

  3. xbartx pisze:

    Hmmm a ta chmura miała być remedium na wszystko i się okazało, że macierz się posypała i do widzenia – jak się uda odzyskać to będzie ;)
    Z tą awarią zasilania to już kompletnie nie rozumiem. Na filmie jest pokazany piękny agregat, który właśnie – do czego on tam służy? Bo chyba w takim przypadku logicznie rozumując powinien zadziałać i zapobiec zanikowi prądu? Druga sprawa, to jeśli spełniają te wszystkie warunki T4 to jeżeli jedna lina padła to powinna inna/inne ja zastąpić – czy źle myślę?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Data_center#Electrical_power

    • Juvenito pisze:

      Na chwilę obecną to sam beyond nie wie co spowodowało awarię. 

      Informacja od e24cloud.com
      „Drodzy użytkownicy, trwają prace nad odzyskaniem danych i rano się okaże ile uda się przywrócić.

      Odpowiadając na niektóre posty, które mówiły o tym, że nie robimy backupów odpowiadamy, że problem dotyczy niestety także właśnie backupów:(

      Cały czas nie znamy do końca przyczyny tak wielkiej awarii i tego, co poszło nie tak, kiedy wyłączono prąd. Ekipa techniczna pracuje w serwerowni i próbuje to ustalić, aby znaleźć konkretną przyczynę.”

      • xbartx pisze:

        Cokolwiek by nie spowodowało to spójrzmy na sprawę realnie – razem z danymi poszły do pieca także ich backupy. W takiej serwerowni? Toż to jakieś nowe standardy chyba tam wprowadzają ;) A ciekawe jak tam wygląda procedura ‚disaster recovery’ dla tego e24cloud.com. Nie chce się czepiać, bo awarię się zdarzają i nikomu tego nie życzę ale wesoło tam teraz nie mają. Wychodzi na to, że na jednej macierzy były dane i backupy i teraz wsio poszło na taras. Bankowo wszystkiego nie odzyskają (podejrzewam że max 60-70%), więc już muszą myśleć o kolejnym problemie jak to teraz klientom wytłumaczyć i zrekompensować. Do tego odzyskiwanie tych danych też tanie nie będzie. Jednym słowem polecieli na grubo po bandzie. Życzę im oczywiście możliwe ‚miękkiego’ lądowania he he.

Dodaj komentarz