WebHostingTalk



VPS NVMe

Artykuły z kategorii: Biznes

Praca zdalna i rozwój branży hostingowej

Remote office concept. Business style dressed man sitting at natural country style wooden desk with electronic gadgets around working on laptop drinking coffee sunlight and green terrace on background

Rozwój technologii całkowicie rewolucjonizuje rynek pracy i wyprowadza pracę zdalną na nowy poziom, a tolerancja i otwartość firm na ten rodzaj współpracy pozwala na wyłapywanie najlepszych ludzi z całej Polski. Niestety większość organizacji internetowych nie wykorzystuje możliwości, jakie się z tym wiążą. Dla przykładu, dwie największe firmy hostingowe, home.pl i nazwa.pl skupiają się przede wszystkim w dużych polskich miastach.

Niepodważalny fakt na dziś – praca zdalna daje ogromną przewagę nad konkurencją. Gdzie stacjonuje home.pl? W Szczecinie i w Warszawie, a nazwa.pl? Tylko Kraków. Siłą rzeczy mogą zatrudniać wyłącznie ludzi, którzy mieszkają w tych miastach. Nie mają dostępu do najlepszych specjalistów, którzy rozsiani są po całej Polsce, bo nie każdy chce się przeprowadzać. Dla przykładu w zenbox.pl działają miłośnicy mazurskich jezior czy gór i nikt nie zmusza ich do przenosin.

Branża hostingowa zmieniła się w ciągu ostatnich lat nie do poznania. Oferty stały się do siebie tak podobne, że firmy zmuszone są dawać coś ponad standard. Aktualnie łatwo zauważyć, że klient nie oczekuje już tylko dobrego produktu, ale również obsługi i wsparcia na najwyższym poziomie. Pracownicy obsługi klienta powinni bazować przede wszystkim na swojej wiedzy, doświadczeniu i stosować takie działania, które realnie pomogą klientowi. Strony WWW klientów nie są takie same, trzeba więc do każdego klienta podejść indywidualnie, a nie postępować według reguły, która jest określona w „Wielkiej Księdze Procedur”, co zdarza się nadzwyczaj często wśród polskich firm hostingowych.

Niestety takie podejście ma swoje konsekwencje – pracownicy biura obsługi klienta muszą znać się na tworzeniu stron www, ich promocji, utrzymaniu i rozbudowie. Ilu tego rodzaju specjalistów, otwartych, ambitnych i merytorycznie przygotowanych pozostało wolnych na rynku pracy w Szczecinie lub Krakowie? Niewielu, dlatego organizacje stacjonarne mają trudności w znalezieniu ludzi z doświadczeniem w prowadzeniu własnych stron WWW oraz wiedzą techniczną. Firmy hostingowe powinny być w tym zakresie bezkompromisowe. Tylko osoba, która prowadziła własną stronę WWW będzie w stanie doradzić w kwestii odpowiedniego pluginu dla systemu CMS, żeby zadbać o SEO bądź rozwiąże od razu problem z działaniem strony, gdyż kiedyś sama się z nim spotkała. Organizacje pozwalające na pracę zdalną nie ograniczają się pod tym względem i ściągają najlepszych ludzi z całej Polski.

Każdy z pracowników firmy hostingowej musi rozumieć potrzeby klienta. Nie może tego robić, jeśli sam w przeszłości nie próbował tworzyć własnej strony i osiągnąć z nią sukcesu. Powinno być to sprawdzane w pierwszej kolejności w trakcie procesu rekrutacyjnego. Warto również zauważyć, że konkurencja nie wspiera w żadnym stopniu strony www klienta. Skupiają się wyłącznie na swoich narzędziach (np. panelu zarządzania) oraz własnej infrastrukturze, co jest błędem, ponieważ w dzisiejszych czasach nie tylko produkt jest ważny, ale również usługa działająca wokół niego. Świetnym potwierdzeniem nieznania potrzeb klienta przez pracowników konkurencyjnych BOKów jest to, że na ich odpowiedź trzeba czekać od kilku do kilkunastu godzin.
Praca zdalna jest dość specyficzna i nie każdy się do niej nadaje. Wymaga ogromnego samozaparcia i bardzo dobrej organizacji swojej pracy, a pracownik biura obsługi klienta powinien się takimi właśnie cechami wyróżniać.

Dzięki temu wszyscy są szczęśliwi, a klienci najbardziej.

Zapytaliśmy kilku osób o to, co same myślą o pracy zdalnej. Od Michała Góreckiego usłyszeliśmy:

Zawsze marzyłem o pracy zdalnej. Przed oczyma miałem mitycznych SEO-wców, którzy siedzą na rajskiej plaży pod parasolem z lapkiem i popijając drinka robią co trzeba. To oczywiście obraz mocno wyidealizowany, bo teraz, gdy wiem dobrze co oznacza praca zdalna, widzę także jej wady. Choć nadal nie zamieniłbym jej na biurko w korpo. A nawet gdybym tak zrobił, to pewnie szybko chciałbym powrotu.

Praca zdalna to wolność i dynamiczność. Teraz mam prace przy sobie i o ile mam internet i moje słuchawki, mogę pracować właściwie wszędzie. Oczywiście rzeczywistość weryfikuje marzenia, więc to nie jest tak, że jadę sobie do dowolnej kafejki, albo siadam na trawniku w jakimś miejscu w Warszawie. Nie pracuję też na plaży, ani w basenie w ogródku – choć pewnie udałoby mi się wreszcie znaleźć jakieś rozwiązanie jak pracować na lapku z basenu. Na codzień wolę moje domowe biuro, wygodny fotel i biurko. Wtedy mniej mnie rozprasza.

No właśnie – praca zdalna, gdy nie masz koło siebie współpracowników, czy szefa, wymaga sporo samozaparcia i samodyscypliny. Trzeba mimo wszystko ustalić sobie ramy czasowe i zadaniowe. A także ograniczyć inne czynniki – Facebook i inne tego typu sprawy kuszą jak nigdy.

Praca zdalna to także utrudniony kontakt z innymi ludźmi. Nie możesz łatwo pilnować podwładnych, ani omawiać z nimi wielu spraw osobiście. My korzystamy ze Skype lub Google Hangouts, staramy się także widywać co najmniej raz w miesiącu, a najlepiej raz na dwa tygodnie.

Mogę jednak czasem zdecydować, że chcę spędzić dzień inaczej, a popracować wieczorem, mam więcej luzu, czy wyboru co do żywienia – a to bardzo, bardzo ważne.

Paweł Lipiec:

Pracowałem zdalnie, pracowałem (i pracuję aktualnie) będąc z zespołem w jednym biurze. Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety, natomiast jeśli chodzi o rozwój i naukę to z mojego doświadczenia dużo lepiej sprawdza się tu model wspólnej pracy w jednym biurze. Możliwość bezpośredniej rozmowy, szybkiej konsultacji, znalezienia porady czy spokojnego przegadania problemu z kolegą obok sprawia, że w takim modelu pracy zdecydowanie łatwiej się uczymy. Praca zdalna sprawia, że każdy jest w pewnym stopniu odseparowany od pozostałych. Jasne, technologia pozwala na pokonanie tych barier, ale to jest zupełnie inny poziom komunikacji. Moim zdaniem praca w jednej przestrzeni zdecydowanie mocniej wspiera naukę i rozwój niż praca zdalna.

Michał Sadowski:

Praca zdalna to naturalnie mix wad i zalet. Wadą są naturalnie utrudnienia komunikacyjne i integracyjne. Poprawiają to nieco technologie jak Slack, czy Skype, ale nigdy nie zastąpi do relacji twarzą w twarz. Mimo tych wad, jestem fanem pracy zdalnej. Zaletą jest elastyczność w pracy połączona z wygodą w rekrutacji talentów, które są zlokalizowane poza wielkimi miastami. Pozyskaliśmy w ten sposób najlepszych ludzi, którzy zasilają dziś nasz oddział programistyczny, czy helpdesk.

Nowa platforma sprzedaży Internetowej w ATM S.A.

logo

Nowa wersja serwisu eco.atman.pl wprowadza do oferty ATM S.A. sprzedaż automatyczną chmury obliczeniowej ATMAN Cloud. 

 

Powstanie nowej platformy eco.atman.pl jest efektem realizacji ogłoszonej niedawno strategii spółki, stawiającej na rozwój sprzedaży przez Internet oraz wzbogacenie oferty ATM S.A. o nowe produkty. Część z tych wyzwań realizowana jest przez nowo powstały Dział Klientów Internetowych (DKI). Jego zadaniem jest znaczące zwiększenie przychodów spółki z usług centrów danych poprzez zautomatyzowaną sprzedaż online, która kierowana jest zarówno do krajowych, jak i zagranicznych klientów.

 

– Zmieniony serwis eco.atman.pl stwarza nam nowe możliwości w zakresie sprzedaży internetowej produktów ATM. Oprócz oferowanych dotychczas z powodzeniem serwerów dedykowanych, których sprzedaż rosła o kilkadziesiąt procent rocznie, nowa platforma została wzbogacona o ofertę chmury obliczeniowej – kolejną usługę w pełni konfigurowalną przez klienta. Także w przypadku tej usługi oczekujemy wysokiego popytu w kraju i za granicą. Ponadto aktualna platforma sprzedaży stała się prostsza i bardziej intuicyjna w obsłudze przez klienta, a co równie istotne, przystosowana została do dodawania kolejnych produktów wzbogacających naszą ofertę – powiedział Marcin Kowalski, kierownik w DKI.

 

Na laptopie, tablecie i smartfonie

Nowa platforma eco.atman.pl powstała w oparciu o najnowsze technologie i standardy, a tym samym spełnia wymagania szybko rozwijającego się rynku, w dużym stopniu opanowanego przez urządzenia mobilne. Dzięki zastosowaniu technologii RWD (Responsive Web Design) platforma obsłuży klienta niezależnie od tego, na jakim urządzeniu jest otwarta: działa na telefonach komórkowych, tabletach oraz komputerach – także z monitorami Full HD. Nowa platforma przeszła pomyślnie Google Mobile Friendly Test.

 

– Wprowadzone zmiany w platformie sprzedaży online pozwolą naszym klientom na bardziej komfortowe zapoznanie się z naszą ofertą i wygodne skonfigurowanie swojego zamówienia. Obecnie pracujemy nad nowym serwisem www.atman.pl, aby w przystępnej i wygodnej formie przekazywać naszym aktualnym i przyszłym klientom wszystkie pożądane przez nich informacje – powiedział Jacek Krupa, wiceprezes zarządu ds. sprzedaży i marketingu.

 

Serwery dedykowane ATMAN EcoSerwer

Oferowana na platformie eco.atman.pl usługa dzierżawy serwerów dedykowanych ATMAN EcoSerwer pozwala na uruchamianie serwisów internetowych, intranetowych i aplikacji biznesowych zgodnie ze zmieniającymi się potrzebami użytkownika. Wykorzystywane serwery są tworzone w oparciu o wydajną platformę sprzętową, wyposażone w system operacyjny i objęte wsparciem serwisowym. Ich kolokacja w Centrum Danych ATMAN w Warszawie zapewnia odpowiedną łączność z różnymi operatorami telekomunikacyjnymi, wysoką przepustowość pozwalającą na wykorzystanie usługi np. do transmisji wideo, redundancję zasilania, pełne bezpieczeństwo fizyczne i monitoring, a także szeroką gamę narzędzi do zdalnego zarządzania serwerem. Uruchamiana w kilka minut usługa ATMAN EcoSerwer objęta jest gwarancją SLA (Service Level Agreement).

 

Chmura obliczeniowa ATMAN Cloud

Wprowadzona do oferty eco.atman.pl usługa chmury obliczeniowej ATMAN Cloud umożliwia błyskawiczne uruchamianie wirtualnych serwerów i usług w ramach udostępnionych zasobów: CPU, RAM i storage. ATMAN Cloud cechuje wydajność, bezpieczeństwo, dostępność, skalowalność i swoboda zarządzania. Standardowy pakiet ATMAN Cloud zapewnia w pełni skonfigurowane środowisko chmurowe z panelem administracyjnym do samodzielnego zarządzania usługą. Pozwala to w dowolnym momencie uruchomić nowe maszyny wirtualne, przydzielić im zasoby i kontrolować ich funkcjonowanie.

 

– ATMAN EcoSerwer to produkt o najwyższej dynamice wzrostu sprzedaży w ATM. Liczymy na to, że z równie dobrym przyjęciem klientów spotka się usługa chmury obliczeniowej ATMAN Cloud. Unowocześniona platforma eco.atman.pl ma być naszą witryną sprzedaży automatycznej różnorodnych produktów związanych z centrami danych i telekomunikacją. Efektywny, profesjonalny i zgrany zespół DKI, świetnie obsługujący usługę ATMAN EcoSerwer, gwarantuje równie pomyślne wdrażanie do sprzedaży online naszych następnych produktów. Stanowi to w najbliższych latach jedną z podstaw do zwiększenia dynamiki sprzedaży w naszej firmie – dodał Tadeusz Czichon, prezes zarządu ATM S.A.

Pro Cloud – czyli chmura od 4 groszy

pro-cloud-homecloud

W chmurę już za 4 grosze – Pro Cloud, czyli najbardziej kompletna, modułowa chmura trafia do oferty home.pl

Największy polski rejestrator domen, home.pl wprowadza do oferty serwisu homecloud.pl usługę Pro Cloud. Nowość – najbardziej kompletna na rynku, chmura infrastrukturalna (IaaS) stanowi odpowiedź na potrzeby użytkowników oczekujących dużej i dynamicznej skalowalności usług. Pro Cloud uzupełni tym samym bogate portfolio produktów serwisu homecloud.pl dla klientów biznesowych.

Od teraz, za sprawą Pro Cloud, klienci z całego świata będą mogli, bez ograniczeń, korzystać z bezpieczeństwa, wydajności i elastyczności najbardziej kompletnej na rynku chmury obliczeniowej. Pro Cloud umożliwia dynamiczne dostosowanie zasobów do potrzeb, praktycznie natychmiast, kiedy zajdzie taka potrzeba, a dzięki zastosowaniu modelu opłat za konkretne zasoby, klient ma pewność, że płaci tylko za to, co wykorzysta (już od 4 groszy za godzinę korzystania z Pro Cloud). Ponadto, dane zawsze przechowywane są w co najmniej trzech kopiach, znajdujących się na różnych serwerach. To unikalna gwarancja bezpieczeństwa, której udziela tylko homecloud.pl.

W chmury z Pro Cloud

Pro Cloud jest przeznaczony przede wszystkim dla klientów potrzebujących dużej i dynamicznej skalowalności usług. Zwłaszcza, jeśli ruch na ich serwisach www ulega pokaźnym wahaniom, a nie chcą oni przepłacać za niewykorzystane zasoby. Pro Cloud jest idealnym rozwiązaniem takiej sytuacji. Dzięki tej skalowalności, a także dostępności i bezpieczeństwie danych, Pro Cloud jest idealnym rozwiązaniem nie tylko dla małych i średnich przedsiębiorstw, ale także dla dużych firm. Możliwość szybkiego zwiększania i zmniejszania zasobów pozwala na zamówienie usług praktycznie dla dowolnego projektu, umożliwiając tym samym dynamiczne reagowanie na potrzeby rynku bez konieczności ponoszenia zbytecznych kosztów takiej gotowości. „Uznaliśmy za bardzo ważne, aby Pro Cloud umożliwiał automatyczną optymalizację konfiguracji serwera pod kątem zmieniających się potrzeb, np. przed rozpoczęciem dużej kampanii reklamowej, gdy wiadomo, że ruch na stronie WWW znacznie wzrośnie” – mówi Patryk Górniak, specjalista ds. marketingu home.pl – „Dzięki temu nasza usługa w modelu IaaS jest połączeniem zalet ekonomicznego rozwiązania VPS z potencjałem serwera dedykowanego przy dynamicznie skalowanych zasobach w chmurze.”

Zalety i wyróżniki chmury infrastrukturalnej Pro Cloud:

- Elastyczna skalowalność, opłaty tylko za zużyte zasoby. Zaletą rozwiązań chmurowych jest możliwość zwiększania i zmniejszania zasobów praktycznie natychmiastowo w chwilach, gdy wymagania wzrastają lub spadają. Pro Cloud dostarcza tą elastyczność. Dodatkowo dzięki zastosowaniu opłat za konkretne zasoby, klient płaci tylko za to co wykorzystał.

- Prosty interfejs użytkownika, dostęp do API. Prosty w użyciu interfejs daje klientowi możliwość samodzielnego zarządzania usługami. Pro Cloud daje także możliwość samodzielnej i automatycznej konfiguracji usług poprzez API. API umożliwia programistyczną kontrolę nad całym środowiskiem posiadanej infrastruktury.

- Samodzielne użytkowanie i administracja. Inteligentne funkcje automatyzacji pozwalają na dodawanie usług Pro Cloud poprzez kilka kliknięć w Panelu Administracyjnym. Równie prosta jest administracja umożliwiająca rozszerzanie, zwężanie i usuwanie dodatkowych zasobów Pro Cloud, aktywowanie load balancerów dla wielu urządzeń wirtualnych i kontenerów, a także zabezpieczanie ich przy użyciu zapór firewall.

- Load balancing i bezpieczeństwo. Pro Cloud oferuje automatyczny load balancing i zabezpieczenia (np. firewall) na wielu serwerach naraz. Sieć prywatna między serwerami uniemożliwia dostęp do zawartych na nich danych z zewnątrz.

- Modułowa architektura. Dzięki modułowości Pro Cloud klient zyskuje dostęp do szerokiej gamy funkcji, w zależności od aktualnych potrzeb. Może dodawać nowe instancje serwerów i dodać do nich load balancer zarządzający ruchem. Może także rozbudowywać wybrane instancje o dodatkowe parametry, jak liczba rdzeni procesora, pamięć RAM czy przestrzeń dyskowa.

Dzięki tym zaletom, Pro Cloud może być z powodzeniem wykorzystywany w systemach obliczeniowych wysokiej wydajności, jako serwery baz danych, ale także w e-handlu, oraz do obsługi serwisów rozrywkowych z materiałami wideo wysokiej jakości. Pro Cloud dostarcza tyle zasobów ile aktualnie jest potrzebnych, pozwala je w prosty sposób rozbudowywać, a wszystko to w modelu „płać tylko za to co wykorzystasz”.

 

Źródło: Informacja prasowa

Kolejne przejęcie na polskim rynku hostingowym

Ogicom-700x270

Kolejne przejęcie na polskim rynku hostingowym

Ogicom znowu przejmuje – tym razem doszło do transakcji, w wyniku której poznańskiemu operatorowi została powierzona obsługa kont należących do kilku tysięcy klientów firmy Webhost.pl. Dzięki temu liczba domen w top100.wht.pl zwiększyła się o 9031 dając łącznie 22 384 domen.

Jakie korzyści stoją za tego rodzaju operacjami i jakie konsekwencje niosą dla użytkowników?

Efektywność ekonomiczna hostingu jest silnie skorelowana ze skalą działania. To, co małym firmom początkowo udaje się zrealizować dla kilku czy kilkunastu klientów, przestaje tak dobrze funkcjonować, kiedy baza rośnie do kilkuset czy kilku tysięcy. Problemy z autorskimi rozwiązaniami, oczekiwania klientów w zakresie wysokiej jakości obsługi, brak standaryzacji pakietów hostingowych i problemy z zapewnieniem technicznej niezawodności przy ograniczeniach budżetowych – to tylko wybrane elementy, studzące entuzjazm właścicieli małych i średnich firm hostingowych. Kiedy się pojawiają – następuje dobry moment do pozyskania inwestora albo całkowitego sprzedania swojego biznesu.

Innym powodem, dla którego właściciele biznesów hostingowych myślą o ich sprzedaży, jest inwestycja w całkowicie nową działalność, wymagającą znacznych nakładów kapitałowych oraz pełnego zaangażowania. Właśnie przed takim wyborem 25 lutego 2014 roku stanęła firma Webhost.pl, obsługująca kilka tysięcy kont hostingowych.

- Rozmawiałem z kilkoma dużymi i wiarygodnymi podmiotami, ale ostatecznie wybór padł na Ogicom, który szybko, rzeczowo i czytelnie przedstawił wszystkie warunki transakcji. W zasadzie negocjacje trwały tylko kilka dni, podczas których udało się osiągnąć satysfakcjonujące porozumienie. Poza warunkami finansowymi ważne było dla nas doświadczenie operatora oraz praktyczne dopracowane całej procedury – skomentował Grzegorz Król, dotychczasowy właściciel marki Webhost.pl.

O ostatniej transakcji mówi także prezes Ogicom, Jakub Dwernicki: – Każde tego rodzaju przejęcie to inwestycja, na której zyskują wszystkie podmioty. Dotychczasowi właściciele mogą skupić się na nowej działalności, klienci – zyskują większego i bardziej stabilnego operatora, a przejmujący ma szansę na powiększenie bazy klientów oraz uzyskanie lepszego poziomu kosztów jednostkowych i zwiększenie wolumenu. W wypadku Webhost.pl transakcja przebiegła szybko dzięki świetnej współpracy z partnerem i znakomicie przygotowanej dokumentacji, która w żaden sposób nie opóźniła procedur dotyczących przejęć.

Przejęcia – co oprócz pieniędzy?

Naturalnie w przejęciach strona zbywająca jest zainteresowana uzyskaniem maksymalnej kwoty, ale nie mniej ważne są też inne elementy transakcji, tj.:

  • zapewnienie ciągłości działania usług użytkowników,

  • rozłożenie przychodu ze sprzedaży biznesu w czasie,

  • wpływ operacji na wizerunek sprzedającego i kupującego,

  • doświadczenie w formalnej obsłudze operacji,

  • wpływ operacji na zatrudnienie, zwłaszcza w firmie sprzedawanej,

  • techniczna migracja do nowego środowiska (co często stanowi ogromne wyzwanie),

  • przygotowanie komunikacyjne.

Wyjątkowo istotnym obszarem pozafinansowym jest także komunikacja. Wpływa ona na zadowolenie klientów z całej operacji i przyczynia do kształtowania poziomu ewentualnych rezygnacji z usług. Błędy w tym obszarze mogą powodować straty po stronach zarówno kupującego, jak i sprzedającego. – Konieczne jest staranne przygotowanie komunikacji z klientami. Pamiętajmy, że hosting to usługa nacechowana wysokim poziomem interakcji na linii Użytkownik-Hoster, bo poza formalną zmianą operatora dochodzi także do zmian technicznych. Dopracowane mechanizmy komunikacyjne są zatem tak samo ważne, jak przygotowanie prawne czy finansowe – mówi Artur Pajkert, autor mechanizmów komunikacyjnych zastosowanych podczas operacji.

Co można poradzić właścicielom firm IT, którzy chcieliby spieniężyć swój biznes?

Przede wszystkim – najlepiej skupiać się na swoich kluczowych kompetencjach, szczególnie że rynek wymaga coraz wyższego poziomu specjalizacji. Agencja reklamowa czy interaktywna nie zawsze jest najlepszym hosterem, podobnie jak firmy typu „software house”. Oba te rodzaje działalności wymagają całkowicie odmiennych kompetencji niż prowadzenie biznesu hostingowego.

Po drugie – hosting ma sens wówczas, jeśli zapewnia odpowiednią zyskowność, konieczną dla gwarantowania technicznej jakości usług. Nierozerwalnie wiąże się to ze skalą działania. Brak odpowiedniej rentowności w długim terminie odbije się „czkawką” nie tylko właścicielom biznesu, ale także klientom.

Po trzecie – szukając inwestora skłonnego do zainwestowania w dane przedsięwzięcie, należy dokładnie rozważać takie podmioty, które mają doświadczenie w przejęciach IT, bo poza samym kapitałem nie mniej ważne jest know-how, dotyczące samego procesu przejęcia. Często jest to czynnik wręcz ważniejszy od pieniędzy, ponieważ transakcja przeprowadzona źle może okazać się finansowo niekorzystna dla jednej lub obu stron, a klienci zamiast mieć lepiej niż dotąd – z niezadowolenia przejdą do firm trzech.

Zmianę tą doskonale ilustruje skok w top100.wht.plhttp://www.webhostingtalk.pl/katalog/firma/185-ogicompl/top100/

Źródło: www.Ogicom.pl

 

Cloud Meeting, czyli cykl warsztatów poświęconych chmurze

cloudmeetinglogoSmall

Cloud Meeting, czyli cykl warsztatów poświęconych chmurze organizowanych przez Oktawave oraz Cloud Security Alliance

Oktawave we współpracy z Cloud Security Alliance organizuje cykl warsztatów, których celem jest upowszechnienie idei chmury obliczeniowej jako nowoczesnego i oszczędnego sposobu wykorzystania infrastruktury informatycznej w biznesie. Pierwsze spotkanie odbędzie się już 5 lutego w Warszawie.

Według najnowszego badania 451 Research rynek chmury obliczeniowej w ciągu kolejnych trzech lat będzie rósł o około 36% kwartalnie, by w 2016 roku osiągnąć wartość 19,5 miliarda dolarów. To jeden z najszybciej rosnących sektorów IT, który zmienia oblicze nie tylko samej branży, ale również całego biznesu, który dziś w dużej mierze bazuje na nowych technologiach.

Na całym świecie tysiące firm osiąga przewagę konkurencyjną, usprawnia swoją organizację i odnotowuje pokaźne oszczędności właśnie dzięki cloud computingowi. Ta rewolucja dotarła również do Polski w postaci rodzimej chmury – Oktawave.

„Chmura obliczeniowa to stosunkowo nowa kategoria produktu. Polscy przedsiębiorcy owszem, słyszeli o niej, ale często nie wiedzą, w jaki sposób mogą z niej skorzystać, jak uczynić procesy w firmie efektywniejszymi i – najważniejsze – jak zacząć dzięki niej redukować koszty wydawane na infrastrukturę IT. Dlatego we współpracy z ekspertami z Cloud Security Alliance postanowiliśmy przygotować cykl szkoleń, by podzielić się z rodzimym biznesem najlepszą wiedzą i praktykami” – mówi Dariusz Nawojczyk, CMO, Oktawave.

Czym jest Cloud Meeting?

To cykl spotkań́ w formie warsztatów i paneli dyskusyjnych dla osób zainteresowanych rozwiązaniami opartymi na cloud computingu, które chcą zdobyć rzetelną wiedzę na temat wykorzystani chmury w swojej organizacji. Każde ze spotkań́ podzielone jest na cześć́ szkoleniową, case studies, interaktywne dyskusje oraz warsztaty. Podczas Cloud Meeting specjaliści reprezentujący firmy związane z cloud computingiem oraz eksperci reprezentujące niezależne organizacje podzielą się̨ wiedzą, a także doświadczeniami w zakresie innowacyjnych rozwiązań́ przetwarzania danych w chmurze.

Do kogo jest adresowany?

Cloud Meeting kierowany jest do osób zainteresowanych wykorzystaniem możliwości, jakie daje technologia pracy w chmurze, a także do osób, które chciałyby uzyskać́ odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania dotyczące cloud computingu. Każde spotkanie będzie doskonałą okazją do wysłuchania niezależnych opinii ekspertów, a także zdobycia praktycznej i sprawdzonej wiedzy o chmurze. Wynikiem szkolenia ma być rzetelna wiedza na temat sposobów usprawnienia IT w swojej organizacji.

Gdzie można się zapisać?

Pierwsze spotkanie odbędzie się 5 lutego 2014 w Warszawie (Domaniewska 44a, Platinium 5) o godz. 8:30 i będzie miało charakter śniadania biznesowego. Oprócz ekspertów z Oktawave oraz Cloud Security Alliance swoimi doświadczeniami podzielą się także specjaliści z firm takich jak Altab, Qualys oraz Thulium.

Liczba miejsc na każde spotkanie jest ograniczona – o możliwości wzięcia udziału w warsztatach decyduje kolejność zgłoszenia. Rejestracja prowadzona jest przez stronę WWW: http://cloudmeeting.pl.

„Serdecznie zapraszamy wszystkich, którzy chcieliby wykonać kolejny krok na drodze do wykorzystania chmury w swoim biznesie. Cloud Meeting to szansa na uzyskanie odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania bezpośrednio od osób, które cloud computingiem żyją na co dzień” – dodaje Marcin Fronczak, prezes Cloud Security Alliance.

Więcej informacji

Źródło: informacja prasowa