WebHostingTalk

Artykuły z kategorii: Świat

Grupa Aruba uruchomi Global Cloud Data Center – największe centrum danych we Włoszech

Grupa Aruba - Global Cloud Data Center - Mediolan (cały kampus)__ilustracja

Na północy Włoch, niedaleko Mediolanu, grupa Aruba finalizuje budowę swojego trzeciego centrum danych na Półwyspie Apenińskim i siódmego w ramach europejskiej sieci. Obecnie operator przyjmuje rezerwacje miejsc w nowym obiekcie o powierzchni 200 000 m2. Jest on wyposażony w najnowsze technologie, posiada certyfikat Rating 4 według ANSI/TIA 942-A, spełnia najwyższe standardy ekologiczne i ma stać się jednym z wiodących ośrodków chmurowych (Cloud hub).

 

Warszawa, 6 czerwca 2017 r. – Firma Aruba S.p.A. (www.aruba.it), specjalizująca się w usługach hostingowych, rejestracji domen oraz poczty elektronicznej, a także jeden z wiodących graczy w obszarze data center i usług chmurowych, zapowiedziała otwarcie jednego z największych centrów danych we Włoszech w Ponte San Pietro (Bergamo). Obiekt Global Cloud Data Center, zaprojektowany pod kątem potrzeb firm w zakresie kolokacji oraz zarządzania infrastrukturą IT, docelowo ma stać się jednym z wiodących ośrodków chmurowych (Cloud hub). Grupa Aruba rozwija swoją działalność także w Polsce przede wszystkim jako dostawca usług chmurowych pod marką Aruba Cloud (www.arubacloud.pl).

Strategiczne położenie na północy Włoch, w pobliżu Mediolanu, maksymalne wykorzystanie potencjału technologii, wysoki poziom efektywności energetycznej, dbałość o środowisko oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa sprawiają, że nowe centrum danych doskonale nadaje się do hostingu każdego systemu IT.

Global Cloud Data Center zaprojektowano i zbudowano z myślą o przekroczeniu rynkowych standardów bezpieczeństwa i wydajności. Nowy ośrodek ma spełnić oczekiwania najbardziej wymagających klientów, także w zakresie przyszłej rozbudowy. Zapewnia to ogromna przestrzeń obiektu, w której klient może korzystać: od pojedynczych serwerów dedykowanych do złożonej infrastruktury fizycznej i chmurowej, od pokojów planistycznych i serwerowni do całych dedykowanych centrów danych, rozwiązań do usuwania skutków awarii i zapewniania ciągłości biznesowej oraz kompleksowego outsourcingu infrastruktury IT. Dostępne są również dodatkowe udogodnienia, takie jak łączność z wieloma operatorami, routing i zasoby sprzętowe, nie wspominając już o obszarach ogólnego przeznaczenia, które mogą spełniać szeroką gamę potrzeb logistycznych – od tymczasowej przestrzeni biurowej do magazynów, pomieszczeń i stacji roboczych na użytek klientów.

Usługi dostępne w nowym ośrodku są kierowane do korporacji, administracji publicznej, operatorów IT, małych i średnich przedsiębiorstw, władz, integratorów systemów, firm telekomunikacyjnych oraz wszystkich firm, które chcą być obecne na włoskim rynku i poszerzać swoje grono klientów.

Ośrodek Global Cloud Data Center jest połączony z głównymi krajowymi i międzynarodowymi operatorami i ma własną infrastrukturę światłowodową, oferującą podwójne łącze o praktycznie nieograniczonej przepustowości do Caldera Business Park w Mediolanie.

Szczególną cechą kampusu jest jego unikatowa specyfikacja, która zapewnia maksymalną efektywność energetyczną. Grupa Aruba już teraz zasila swoje centra danych wyłącznie energią pochodzącą z certyfikowanych źródeł odnawialnych. W nowym obiekcie energia będzie dostarczana przez wiele łączy z zewnętrznymi dostawcami oraz należącą do firmy Aruba elektrownią wodną i systemem fotowoltaicznym. Niezwykle efektywny system chłodzenia geotermicznego gwarantuje optymalne rezultaty przy bardzo niskim zużyciu energii. Ponadto wszystkie systemy spełniają lub przekraczają wymagania standardu ANSI/TIA 942-A Rating 4 (poprzednio Tier 4) w zakresie niezawodności i odporności na awarie.

Dodatkową gwarancją bezpieczeństwa centrum danych i całego kampusu jest to, że w okolicznym obszarze nigdy nie dochodziło do katastrof naturalnych, takich jak trzęsienia ziemi i powodzie. Centrum jest też dobrze skomunikowane, ponieważ znajduje się niedaleko trzech międzynarodowych portów lotniczych (Bergamo-Orio al Serio, Mediolan-Linate i Mediolan-Malpensa), szybkiej kolei i autostrad.

Wreszcie, w związku z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (RODO, ang. GDPR) – które wejdzie w życie w 2018 r. – w celu zarządzania danymi przez dostawcę europejskiego, dostawcy spoza Europy mają teraz możliwość przechowywania swoich informacji w centrum danych, które spełnia wymogi przepisowe.

Pierwsze centrum danych na terenie kampusu już działa, a ponad 4 MW mocy – z 90 MW planowanych dla całego kampusu – zostało już sprzedane i jest w pełni dostępne. Ośrodek osiągnie pełną gotowość latem i zostanie oficjalnie otwarty 5 października 2017 r.

Zaprojektowaliśmy Global Cloud Data Center tak, żeby nie narzucało żadnych ograniczeń pod względem przestrzeni i zasobów, ale chcieliśmy osiągnąć to w proekologiczny sposób, myśląc o środowisku, jak również o ograniczaniu zużycia zasobów oraz podnoszeniu standardów niezawodności i bezpieczeństwa w świecie centrów danych wyjaśnia Stefano Cecconi, prezes Aruba S.p.A. – Naszym celem było zaspokojenie potrzeb dużych międzynarodowych graczy, którzy niedawno wyrazili zainteresowanie strategiczną bazą, umożliwiającą im przechowywanie danych we Włoszech, oferowanie własnych usług na rynku oraz kontynuowanie rozwoju”.

Ogromny potencjał kampusu Global Cloud Data Center sprawia, że w perspektywie kilku lat stanie się on jednym z wiodących europejskich ośrodków przechowywania i przetwarzania danych w chmurze. Z racji na atuty technologiczne i biznesowe oraz transgraniczny charakter usługowego IT, jestem przekonany, że nowym obiektem zainteresują się także firmy z Polski i sąsiadujących krajów” – dodaje Marcin Zmaczyński, dyrektor regionalny Aruba Cloud w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rozpoczęły się już wstępne rezerwacje, które gwarantują miejsce w Global Cloud Data Center. Za pośrednictwem witryny www.arubacloud.pl można skontaktować się z naszymi ekspertami i uzyskać więcej informacji.

Aruba Cloud integruje rozwiązanie Veeam do zapewniania stałej dostępności ze swoją usługą Cloud Bare Metal Backup

logo_cloud

Arezzo, Włochy, 21 marca 2017 r. – Spółka Aruba S.p.A. (www.aruba.it), wiodący w Europie dostawca usług hostingowych, rejestracji domen oraz poczty elektronicznej – poprzez swoją markę Aruba Cloud (www.arubacloud.pl) – rozpoczęła współpracę partnerską z firmą Veeam® Software, innowacyjnym dostawcą rozwiązań, które zapewniają stałą dostępność na potrzeby przedsiębiorstw działających non stop (Availability for the Always-On Enterprise™). W wyniku tej współpracy Aruba Cloud udostępnia usługę Cloud Bare Metal Backup, która umożliwia tworzenie pełnych kopii zapasowych maszyn wirtualnych w chmurze prywatnej z wykorzystaniem intuicyjnego panelu sterowania.

Rozwiązanie chmury prywatnej Aruba Cloud odniosło sukces w szerokiej gamie zastosowań, takich jak łączenie infrastruktur hybrydowych, rozszerzanie centrum danych oraz usuwanie skutków awarii w środowiskach chmurowych. Usługa ta zyskała popularność również w bardziej specyficznych obszarach, jak np. strumieniowanie multimediów i handel internetowy, zarówno wśród klientów z sektora korporacyjnego, małych i średnich firm, jak też integratorów systemów. W obliczu szybkiego rozwoju konieczne stało się zwiększenie efektywności i bezpieczeństwa usług przeznaczonych do tworzenia kopii zapasowych całych maszyn wirtualnych.

Aruba Cloud Bare Metal Backup już oferuje szybkie, elastyczne i niezawodne przywracanie zwirtualizowanych aplikacji i danych. Dzięki rozwiązaniu Veeam Backup & Replication system Aruba Cloud zyska dodatkowe wsparcie. Umożliwi ono kompleksową ochronę maszyn wirtualnych oraz unifikację procesów wykonywania backupu i replikacji w ramach jednego rozwiązania programowego.

Veeam Backup & Replication pozwala przywrócić całą maszynę wirtualną na pierwotnym lub innym hoście, oferując również szybkie odzyskiwanie, podczas którego przywracane są jedynie zmienione bloki danych. Rozwiązanie to umożliwia także szybkie przywracanie pojedynczych plików w maszynach oraz dyskach wirtualnych.

Cloud Bare Metal Backup ułatwia firmom tworzenie kopii zapasowych aplikacji i maszyn wirtualnych. Z poziomu panelu administracyjnego można na przykład ustawić częstotliwość i trwałość backupu, nakazać kopiowanie tylko niektórych plików albo sklonować całą maszynę wirtualną do nowej maszyny.

Usługa oferuje 200 GB przestrzeni dyskowej dla każdej maszyny wirtualnej, którą można zwiększyć w razie potrzeby. Technologia backupu jest bezpośrednio zintegrowana z hiperwizorem chmury prywatnej oraz mechanizmami ochrony oferowanymi przez VMware, aby zagwarantować spójność danych i wysoką wydajność. Ponadto spójność danych pod względem transakcyjnym zapewnia natywna integracja z Microsoft VSS. Usługę Cloud Bare Metal Backup można aktywować w należących do grupy Aruba centrach danych we Włoszech, Francji i Czechach.

„Nasza usługa chmury prywatnej odniosła ogromny sukces i jest używana przez wielu klientów do zarządzania aplikacjami i krytycznymi procesami, dlatego koniecznie stało się rozbudowanie usługi Bare Metal Backup powiedział Stefano Cecconi, prezes Aruba S.p.A. Dzięki temu klienci będą mogli skorzystać z rozwiązania, które umożliwia łatwe i szybkie przywrócenie procesów IT oraz zapewnia gwarancje klasy korporacyjnej”.

„Według IDC[1] większość organizacji będzie potrzebować chmurowego środowiska IT do 2019 roku. Właśnie dlatego nasze partnerstwo z firmą Aruba ma wymiar strategiczny. Początkowo skupia się na usługach backupu, ale liczymy na to, że będzie się rozwijać. W coraz bardziej cyfrowym świecie, w którym firmy używają chmury do zarządzania danymi i aplikacjami, połączenie naszych rozwiązań zapewnia nie tylko bardzo krótki czas przywracania i całodobowe funkcjonowanie przedsiębiorstwa, ale również nieprzerwaną dostępność danych i aplikacji” skomentował Krzysztof Rachwalski, dyrektor regionalny w Veeam Software.

Więcej informacji na stronie: https://www.arubacloud.pl/private-cloud/cloud-bare-metal-backup.aspx



[1] Developing a Cloud Strategy for Digital Transformation: Solve the Three Clouds Problem”, IDC, czerwiec 2016 r.

 

OVH uruchomi w Niemczech centrum danych

pl-NORMAL-150DPI

OVH zapowiedziało powstanie centrum danych na terenie Niemiec, gdzie firma pozyskała odpowiedni do tego celu obiekt. Będzie to pierwsza placówka firmy na terenie kraju, a kolejne dwie mają zostać uruchomione w przyszłości. W centrum danych zostanie umieszczone 45 000 serwerów, dzięki czemu czas przesyłu danych do Frankfurtu wyniesie mniej niż 1 milisekundę. Placówka będzie miała bezpośrednie połączenie z Brukselą, Strasburgiem i Zurychem, a w dalszej kolejności z Paryżem, Amsterdamem, Londynem i Mediolanem. Centrum danych ma zostać otwarte w kwietniu 2017.

Wrocław, 02.01.2017 Nowe centrum danych OVH powstanie w Limburgu, mieście oddalonym o ok. 100 km od Frankfurtu, w regionie Hesja. Budynek poprzemysłowy, w którym zostanie umieszczone centrum danych znajduje się kilkanaście metrów od stacji elektroenergetycznej, co jest kluczowym czynnikiem z perspektywy ciągłości działania placówki. Na wybór lokalizacji wpłynęło również bezpośrednie sąsiedztwo z punktem udostępniania usług (PoP) zlokalizowanym we Frankfurcie, dzięki czemu ośrodek uzyska dostęp do sieci światłowodowej OVH obejmującej cały świat. W czasie pracy przy nieruchomości firma będzie czerpała z doświadczeń zdobytych podczas adaptacji innych obiektów na potrzeby centrów danych.

Podobnie jak w innych częściach Europy, oczekiwania ze strony niemieckich klientów odnośnie infrastruktury cyfrowej na terenie ich kraju są coraz większe. Trend ten z pewnością będzie przybierał na sile w nadchodzących latach. „Jesteśmy przekonani, że w 2017 roku popyt na infrastrukturę cyfrową przekroczy podaż” – tłumaczy Béla Waldhauser, lider Datacenter Expert Group w ECO – Association of the Internet Industry.

„Liczba zapytań, zarówno ze strony obecnych jak i potencjalnych klientów, odnośnie centrum danych w Niemczech wciąż rośnie. Ma na to wpływ wiele czynników, m.in. dobra sytuacja ekonomiczna. Ponadto, w kraju funkcjonuje restrykcyjne prawo dotyczące poufności oraz dostępu do sieci elektrycznej. Dlatego, otwarcie pierwszego centrum danych na terenie Niemiec stanowi ważny element strategii rozwoju OVH, jedynego międzynarodowego dostawcy usług chmurowych, który nie pochodzi ze Stanów Zjednoczonych i w związku z tym nie podlega ustawie Patriot Act” – mówi Peter Hoehn, dyrektor biura OVH w Niemczech.

Centrum danych na 45 000 serwerów

Europejski lider usług chmurowych planuje zatrudnienie w nowej placówce ok. sześciu techników. Zespół będzie rozbudowywany wraz z poszerzaniem działań centrum danych. Docelowo, w placówce znajdzie się 45 000 serwerów zainstalowanych na powierzchni 4 000 m². Niemieckie biuro OVH, zlokalizowane w Saarbrucken funkcjonuje od 2006 roku i obsługuje klientów z regionu D-A-CH (Niemcy, Austria, Szwajcaria). Wśród klientów oddziału znajdują się zarówno firmy z sektora MŚP, jak i międzynarodowe korporacje – takie jak np. Villeroy & Boch, jedna z najbardziej znanych niemieckich firm działających w oparciu o infrastrukturę chmurową OVH.

Ambitny plan ekspansji

Po ogłoszeniu w październiku otwarcia trzech centrów danych w Australii, Singapurze oraz Polsce, OVH kontynuuje inwestycje w Europie. Firma pozyskała 250 milionów Euro z funduszy inwestycyjnych KKR oraz TowerBrook, co pozwoli zrealizować plan globalnej ekspansji. Ponadto OVH przedstawiło plan inwestycyjny na najbliższe 5 lat o łącznej wartości 1,5 miliarda Euro. Środki pozwolą m.in. na sfinansowanie budowy centrów danych w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii oraz Holandii.

Gdy sieć centrów danych OVH będzie gotowa, firma zaoferuje milionowi swoich klientów usługi centrów danych zlokalizowanych w 11 krajach, znajdujących się na czterech kontynentach, połączonych własną siecią o szybkość 7.5 Tbps.

 

Źródło: Informacja prasowa

OVH wprowadza darmowe certyfikaty SSL dzięki współpracy z Let’s Encrypt

pl-NORMAL-150DPI

Wprowadzenie certyfikatów SSL do portfolio usług OVH poprzedził udany program pilotażowy zakończony 14 kwietnia. Oferta firmy została poszerzona o bezpłatne certyfikaty SSL/TSL (Secure Sockets Layer/Transport Layer Security), do których klienci otrzymają dostęp w sposób automatyczny i maksymalnie uproszczony.

Wrocław, 21.07.2016 –OVH, platynowy sponsor Let’s Encrypt, udostępnił swoim klientom nową funkcję “SSL as a Service”. Korzystanie z rozwiązania nie wymaga specjalistycznej wiedzy technicznej. Certyfikaty SSL zostały wdrożone za darmo u wszystkich klientów OVH korzystających z usługi Hostingu WWW, dzięki czemu ich strony internetowe są obsługiwane przez bezpieczny protokół szyfrujący „HTTPS”. Certyfikaty są ważne przez 90 dni, a po upływie tego czasu zostają automatycznie odnowione bez potrzeby ponownej aktywacji usługi przez klienta.

Cieszymy się, że OVH pomaga wyznaczać drogę do bezpiecznego Internetu, gdzie użytkownicy mogą mieć pewność, że ich prywatne zasoby są właściwie chronione” – mówi Josh Aas, szef projektu Let’s Encrypt. „Wprowadzenie HTTPS jako standardu dla ponad miliona stron internetowych to ogromny krok naprzód” – dodaje Josh Aas.

Ochrona stron internetowych za pomocą protokołu HTTPS to obecnie konieczność. Dzięki temu właściciele serwisów www zyskują wiarygodność w oczach użytkowników oraz podnoszą poziom bezpieczeństwa swoich witryn” – tłumaczy Sebastien Almiron, Web Hosting Product Manager w OVH. „Dzięki współpracy zLet’s Encrypt, aktywacja certyfikatów przebiega automatycznie. Jesteśmy dumni, że możemy zapewnić darmowy dostęp do protokołu HTTPS tak dużej liczbie klientów bez potrzeby angażowania ich w aspekty techniczne procesu aktywacji.”

Zaszyfrowane połączenia pomiędzy klientem i serwerem internetowym są możliwe dzięki certyfikatowi X.509 (RSA 2048 bitów oraz wyższe) oraz standardom TSL. Wykorzystanie powyższych rozwiązań zmniejsza ryzyko wycieku prywatnych danych, w tym informacji dotyczących usług bankowych. Charakterystyczna kłódka w pasku adresu, poprzedzająca nazwy stron zaczynające się od „https://” stanowi gwarant ich bezpieczeństwa dzięki wykorzystaniu zaufanego centrum certyfikacji.

Poza wyższym poziomem bezpieczeństwa, zaletą wdrożenia protokołu HTTPS jest poprawa pozycjonowania strony internetowej w wyszukiwarce Google, która ustala kolejność wyświetleń m.in. na podstawie rodzaju używanego protokołu.

Chcąc zapewnić bezpieczny dostęp do rozwiązań hostingowych klientom z branży e-commerce, OVH wprowadzi do oferty również płatne certyfikaty SSL, które będą dodatkowo zapewniały ochronę przed oszustwami, certyfikaty „wildcard” (obejmujące wszystkie subdomeny dla danej domeny) oraz opcję multi-domain (certyfikat obejmujący kilka różnych domen). Klienci będą mogli skorzystać z trzech typów certyfikatów: DV (Domain Validation), OV (Organization Validation) oraz EV (Extended Validation). 

Źródło: Informacja prasowa

Usługa Public Cloud firmy OVH na czele klasyfikacji CloudScreener

pl-NORMAL-150DPI

Uruchomiona w październiku 2015 roku i dostępna na całym świecie usługa Public Cloud firmy OVH zajmuje pierwsze miejsce w klasyfikacji CloudScreener na terenie Francji i drugie miejsce w Europie
i Ameryce Północnej. Cechy uwzględniane przez CloudScreener podczas oceny jakości usług to m.in. wydajność, bezpieczeństwo i elastyczność.

Opierająca się na porównywarce usługa CloudScreener analizuje i ocenia infrastrukturę około trzydziestu dostawców, w tym m.in. Amazon Web Services, Google Cloud, Microsoft Azure czy właśnie OVH. CloudScreener wykorzystuje aplikacje testowe stale pracujące u różnych dostawców usług chmurowych, które gwarantują długoterminową ocenę funkcjonowania usługi – a nie tylko ocenę przygotowaną na podstawie krótkiej/jednorazowej analizy. Oceniane są różne kryteria i cechy usług, w tym m.in. konfiguracja, wydajność, czy czas reakcji.

„Pierwsze miejsce w klasyfikacji na terenie Francji i drugie w klasyfikacji dla Europy i dla Ameryki Północnej stanowią ważny wyraz uznania dla naszego doświadczenia i wiedzy na temat usług public cloud. OVH Public Cloud jest usługą dojrzałą, opierającą się na własnych infrastrukturach OVH, w tym globalnej sieci światłowodowej i centrach danych, gdzie możemy wykorzystać posiadaną wiedzę technologiczną w zakresie wirtualizacji” – wyjaśnia Jean-Guillaume Burlet, kierownik ds. usługi Cloud w firmie OVH.

Ofertę OVH Public Cloud opracowano w oparciu o trzy najważniejsze punkty: wydajność, bezpieczeństwo i elastyczność – czyli cechy, które doceniane są zarówno przez użytkowników, jaki
i porównywarkę CloudScreener (co stanowi przewagę tej akurat klasyfikacji nad wieloma syntetycznymi testami). Usługa Public Cloud korzysta z zabezpieczeń Anty-DDoS i replikacji w trzech centrach danych, gwarantując dzięki temu niezawodność SLA (Service Level Agreement) na poziomie 99,999%. Klienci mają ponadto możliwość dopasowania usługi do swoich potrzeb i płacenia
w zależności od użytkowania: usługa fakturowana jest godzinowo lub miesięcznie.

Usługa Public Cloud firmy OVH dostępna jest w cenie od 128 zł netto miesięcznie.

Więcej informacji na temat usługi Public Cloud można znaleźć na stronie: http://www.ovh.pl/cloud

Materiał wideo nt. tworzenia usługi OVH Public Cloud dostępny jest tutaj.