WebHostingTalk

Amazon wyjaśnia przyczyny awarii

Firma Amazon opublikowała szczegółowe dane dotyczące awarii, która wydarzyła się 14 czerwca i trwała do następnego poranka. Spółka winą obarczyła kabel w systemie dystrybucji zasilania. Cały obiekt w East 1, a dokładniej w północnej Wirgini został przełączony na zasilanie awaryjne. Jeden z generatorów zaczął się przegrzewać i został wyłączony z powodu wadliwego wentylatora. W takim wypadku inżynierowie w Amazon postanowili przełączyć maszyny pod zasilanie z oddzielnego obwodu. Niestety jeden z wyłączników został źle skonfigurowany, przez co nie zadziałał.

Klienci w strefie pechowego wyłącznika musieli czekać do odzyskania przez centrum pełnej sprawności energetycznej. Wśród klientów dotkniętych przestojem było wiele popularnych stron jak Pintrest, Haroku, czy Qoura. Firma Haroku zanotowała przestoje, które trwały prawie osiem godzin.

Amazon tłumaczy, że przełączenie rozpoczęło się o godzinie 21:00, generator został włączony o 22:20, natomiast wyłączony już o 22:50 z powodu przegrzania. Trwała próba przełączenia maszyn na zasilanie awaryjne, jednak technicy omyłkowo źle skonfigurowali wyłącznik. Przywrócenie usług nastąpiło o 1 w nocy. Do tego czasu Amazon testował swoje wszystkie zapasowe układy energetyczne.

„Mamy już potwierdzenie, że we wszystkich naszych centrach danych wyłączniki są prawidłowo skonfigurowane. W każdej serwerowni przeprowadziliśmy kontrolę, aby wykluczyć błędy naszych techników.”

 

 

Źródło:DCD

Chmura tagów

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *