WebHostingTalk

Awaria w serwerowni Beyond

Wiele polskich dużych stron jest od rana niedostępnych. Niedogodność ta wyniknęła z awarii firmy e24cloud.com, która należy do jednego z największych usługodawców w Polsce – Beyond.pl. Przyczyny awarii jak na razie nie znamy. Firma Beyond.pl poinformowała na Facebooku, że wciąż pracuje nad rozwiązaniem problemu. Lista stron nieodpowiadających jest dosyć długa, a wśród nich kwejk.pl, natemat.pl, PayU.pl czy Citeam.pl.

Analizuję drogę przejścia pakietów do kwejk.pl:
HOST: vmy1.home.net.pl Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1.|– gate1.home.net.pl 0.0% 5 0.4 1.8 0.4 6.7 2.8
2.|– beyond2.plix.pl 0.0% 5 4.5 4.6 4.5 4.6 0.1
3.|– ip-193-29-205-38.beyond.p 0.0% 5 5.0 4.8 4.7 5.0 0.1
4.|– ??? 100.0 5 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0

Analizuję drogę przejścia pakietów do natemat.pl:
HOST: vmy1.home.net.pl Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1.|– gate1.home.net.pl 0.0% 5 0.3 2.6 0.3 11.6 5.0
2.|– Beyond.plix.pl 0.0% 5 4.6 4.7 4.6 5.1 0.2
3.|– ip-91-102-112-138.beyond. 0.0% 5 4.7 4.9 4.7 5.5 0.4
4.|– ip-92-43-114-198.beyond.p 0.0% 5 5.0 5.0 5.0 5.1 0.0
5.|– ??? 100.0 5 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0

Analizuję drogę przejścia pakietów do e-prawnik.pl:
HOST: vmy1.home.net.pl Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1.|– gate1.home.net.pl 0.0% 5 0.4 0.4 0.3 0.4 0.0
2.|– Beyond.plix.pl 0.0% 5 5.0 4.7 4.5 5.0 0.2
3.|– ip-91-102-112-138.beyond. 0.0% 5 4.7 4.7 4.6 4.7 0.0
4.|– ??? 100.0 5 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0

 

Oficjalne stanowisko Beyond.pl:
„Obecnie mamy awarię. Pracujemy nad jej naprawą. Wszystkich serdecznie przepraszamy za wszelkie utrudnienia. Damy znać jak będzie po wszystkim.”

Awarię skomentował również prezes firmy Beyond.pl – Michał Grzybowski

Informacja na publicznym profilu Facebook – e24cloud.com
„Drodzy Użytkownicy, w związku z poranną awarią zasilania, uszkodzona została macierz dyskowa i w tej chwili całość jest w drodze do Ontrack-a, gdzie zostaną odzyskane wszystkie dane. Nie żałujemy na to środków i będziemy Was informować na bieżąco o postępach. Prosimy o wyrozumiałość i trzymanie kciuków. Tymczasem prosimy o cierpliwość i odrobinę zrozumienia. Trudno nam w tym momencie określić kiedy e24cloud „wstanie”, lecz, wierzcie nam, robimy WSZYSTKO, by było to dziś.”

 

Aktualizacja 06.06.2012 10:00

Nadal nie wiadomo kiedy zostaną odzyskane dane z macierzy, które pojechały do Ontracka. Tymczasem wczoraj firma e24cloud przywróciła do „życia” swoje usługi. Osoby które dodatkowo płaciły za kopie zapasowe, mogły je przywrócić w panelu e24cloud.

Aktualizacja 06.06.2012 14:30

Firma e24cloud.com  w końcu udostępniła harmonogram odzyskiwania danych. Oszacowanie ilości możliwych danych do odzyskania będzie trwać do 07.06.2012 do godziny 6:00. Przywrócenie danych ma nastąpić do dnia 11.06.2012.
Niedostępność stron klientów, którzy po prostu nie zapłacili za backup może wynieść równy tydzień. Straty finansowe w takiej sytuacji mogą być liczone w setkach tysięcy.
Nadal natomiast nie ma informacji o dokładniej przyczynie awarii  – przyznanie się do błędu, że nie zostały spełnione standardy jest jednak trudniejsze niż się wydaje.

Link do harmonogramu
http://devblog.e24cloud.com/awaria-z-04-06-2012-harmonogram-prac-zwiazanych-z-e24cloud-com/

 

Dyskusja na naszym forum
 http://www.webhostingtalk.pl/topic/37717-e24cloudcom-beyond/

 

Zdjęcie: Beyond.pl

Chmura tagów

5 odpowiedzi na “Awaria w serwerowni Beyond”

  1. Gosc pisze:

    wiekszosc przytoczonych serwisów nie stoi w chmurze, wiec sugeruję publikować rzetelne informacje, a nie bić tylko pianę skopiowaną z innych serwisów … 

  2. Juvenito pisze:

    Pełen raport otrzymamy o godzinie 15. Jeżeli posiadasz, rzetelne informacje to zapraszam do kontaktu.  Pozdrawiam 

  3. xbartx pisze:

    Hmmm a ta chmura miała być remedium na wszystko i się okazało, że macierz się posypała i do widzenia – jak się uda odzyskać to będzie ;)
    Z tą awarią zasilania to już kompletnie nie rozumiem. Na filmie jest pokazany piękny agregat, który właśnie – do czego on tam służy? Bo chyba w takim przypadku logicznie rozumując powinien zadziałać i zapobiec zanikowi prądu? Druga sprawa, to jeśli spełniają te wszystkie warunki T4 to jeżeli jedna lina padła to powinna inna/inne ja zastąpić – czy źle myślę?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Data_center#Electrical_power

    • Juvenito pisze:

      Na chwilę obecną to sam beyond nie wie co spowodowało awarię. 

      Informacja od e24cloud.com
      „Drodzy użytkownicy, trwają prace nad odzyskaniem danych i rano się okaże ile uda się przywrócić.

      Odpowiadając na niektóre posty, które mówiły o tym, że nie robimy backupów odpowiadamy, że problem dotyczy niestety także właśnie backupów:(

      Cały czas nie znamy do końca przyczyny tak wielkiej awarii i tego, co poszło nie tak, kiedy wyłączono prąd. Ekipa techniczna pracuje w serwerowni i próbuje to ustalić, aby znaleźć konkretną przyczynę.”

      • xbartx pisze:

        Cokolwiek by nie spowodowało to spójrzmy na sprawę realnie – razem z danymi poszły do pieca także ich backupy. W takiej serwerowni? Toż to jakieś nowe standardy chyba tam wprowadzają ;) A ciekawe jak tam wygląda procedura ‚disaster recovery’ dla tego e24cloud.com. Nie chce się czepiać, bo awarię się zdarzają i nikomu tego nie życzę ale wesoło tam teraz nie mają. Wychodzi na to, że na jednej macierzy były dane i backupy i teraz wsio poszło na taras. Bankowo wszystkiego nie odzyskają (podejrzewam że max 60-70%), więc już muszą myśleć o kolejnym problemie jak to teraz klientom wytłumaczyć i zrekompensować. Do tego odzyskiwanie tych danych też tanie nie będzie. Jednym słowem polecieli na grubo po bandzie. Życzę im oczywiście możliwe ‚miękkiego’ lądowania he he.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *