WebHostingTalk

Chmura Microsoftu notuje przerwę w dostępności

W kilku ostatnich miesiącach docierają do nas informacje o przerwach w dostępności chmury Amazon czy Google. Tym razem kolej przyszła na usługi cloud Microsoftu, mianowicie Windows Azure. Awaria nastąpiła w czwartek około południa i dotyczyła usług Windows Azure na terenie Europy Zachodniej. Niedostępność usługi trwała około trzech godzin.

Usługi Windows Azure dla Europy Zachodniej są obsługiwane przez centrum danych w Amsterdamie.
„Wystąpił problem dostępności naszych usług w Europie Zachodniej. Intensywnie pracujemy nad rozwiązaniem problemu i staramy się go rozwiązać jak najszybciej. Przepraszamy naszych klientów za wszelkie niedogodności związane z awarią” – taki komunikat widniał w panelu usługi.

Przerwa rozpoczęła się o godzinie 12:00, a około 13:00 Microsoft nadal pracował nad rozwiązaniem problemu. Przyczyny awarii jak na razie nie są znane.

Dlaczego ludzie nadal liczą, że chmura jest w 100% bezpieczna, bezawaryjna? Nie tak dawno Amazon zanotował przerwę w dostępności usług (http://www.wht.pl/przerwa-w-amazon/ ), czy chociażby przykład z „naszego podwórka” awaria Beyond.pl i niedostępność usługi e24cloud.com (http://www.wht.pl/awaria-w-serwerowni-beyond/). Owszem usługi cloud nie są złe, jednak wiele brakuje do nazwania ich bezawaryjnymi. W końcu to też tylko sprzęt elektroniczny, który może nas zawieść w każdej chwili.

Źródło: thewhir.com
Zdjęcie: http://www.thewhir.com/wp-content/uploads/2012/07/STOCK-network.jpg

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *