WebHostingTalk

Jak powstają strony www polskich firm? Raport blink.pl

Jeszcze rok temu mówiło się, że blisko 1/3 polskich firm z sektora MSP nie posiada własnej strony www. Jak jednak pokazują badania przeprowadzone przez Blink.pl, przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w marketing w sieci, udowadniając, że obecność w internecie to skuteczne narzędzie pozyskiwania nowych klientów.

W badaniu Blink.pl pod uwagę wzięto 200 losowo wybranych podmiotów, które udzieliły informacji na temat tego, jak powstała ich strona internetowa (o ile w ogóle ją posiadały).

Jak powstają strony www dla firm?

Okazało się, że polscy przedsiębiorcy najczęściej zlecają stworzenie strony internetowej firmie zewnętrznej (110 odpowiedzi), a znacznie rzadziej wykonują ją sami.

Co więcej, połowa z firm, które wykonały swoje strony samodzielnie, zdecydowała się na użycie w tym celu kreatora www (18% wszystkich przedsiębiorstw biorących udział w badaniu). Jak przekonują eksperci, samodzielnie wykonanie strony www w kreatorze jest faktycznie szybkie i łatwe, choć z drugiej strony trudno w takim wypadku o wyróżnienie się i zbudowanie naprawdę skutecznej strony, uwzględniającej specyfikę danego przedsiębiorstwa.

Które systemy CMS wiodą prym?

Dziś strony statyczne (takie, których treść jest na sztywno zapisana w plikach HTML) są coraz częściej wypierane przez rozwiązania dynamiczne, ułatwiające dokonywanie zmian i edytowanie treści. Służy temu system CMS (Content Management System), umożliwiający zarządzanie zawartością strony internetowej. Jego samodzielne wdrożenie wymaga posiadania bardziej zaawansowanej wiedzy albo skorzystania z pomocy firmy specjalistycznej.

 

Blink.pl sprawdził rozkład popularnych CMS’ów na swoich serwerach. Okazuje się, że dominujące systemy to Joomla i WordPress. Co więcej, w grupie użytkowników tych systemów, Joomla jest wybierana dwukrotnie częściej.

Rola hostingu w marketingu w sieci

Jak tłumaczy Jakub Dwernicki, prezes operatora marki Blink.pl, OGICOM Spider Sp. z o.o. S.K.A: – Skuteczne zaspokojenie potrzeb przedsiębiorców w zakresie obecności w sieci jest uwarunkowane ciągłością procesów innowacyjnych po stronie dostawcy. Z punktu widzenia użytkownika, ważne są przede wszystkim działania podejmowane przez operatora, wprowadzanie funkcjonalnych rozwiązań pocztowych czy nowoczesnych wersji baz danych.

Dobry hosting sprzyja wszystkim grupom użytkowników: tym, którzy są zainteresowani umieszczaniem statycznych stron, tym, którzy budują strony w kreatorze, jak i tym, którzy wdrażają zaawansowane rozwiązania autorskie.

WAŻNE! Najlepsze firmy hostingowe publikują na swoich blogach i w specyfikacjach informacje na temat kompatybilności z popularnymi systemami CMS, co stanowi przydatną informację i pozwala szybko ocenić, czy dany hosting sprawdzi się jako miejsce umieszczenia nowej strony.

Co zyskują użytkownicy?

Coraz wyższe numerki w wersjach oprogramowania to nie tylko stabilność, bezpieczeństwo i niezawodność, ale też korzyści funkcjonalne. Dla przykładu MySQL w wersji 5.5.27 umożliwia użytkownikom bezproblemowe instalowanie najnowszych aplikacji, w tym najbardziej popularnego w Polsce CMS’a Joomla w aktualnej linii 3.x. Jest to oprogramowanie chętnie wybierane zarówno przez profesjonalne agencje tworzące strony www, jak i samodzielnych specjalistów.

Źródło: Informacja prasowa

Chmura tagów

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *