WebHostingTalk

mBank rusza z bankowością mobilną do korporacji

mBank CompanyMobile to projekt z zakresu bankowości mobilnej mBanku w ramach, którego od 25 listopada  zaoferuje on aplikację mobilnę do zarządzania usługami bankowości korporacyjnej.

Bank podkreśla, że jest rozwiązanie dla osób podejmujących decyzje finansowe w firmie, które dokonują rozliczeń lub autoryzują dokonywanie określonych transakcji na rachunkach firmowych, a jednocześnie nie zawsze są na miejscu w biurze.

– Ze zleconych przez nas badań wynika, że jedynie 22 proc. osób odpowiedzialnych w firmach za finanse ma służbowe smartfony. Wśród respondentów, którzy posiadają tego typu urządzenia i mieli okazję skorzystać z bankowości mobilnej, czy to dla firm czy też prywatnie, zapotrzebowanie na korzystanie z korporacyjnej bankowości mobilnej gwałtownie rośnie – mówi Dariusz Nalepa, dyrektor departamentu bankowości transakcyjnej mBanku. Odpowiedzią na te potrzeby jest mBank CompanyMobile. I w tym m.in upatruje swych szans mBank.

W aplikacji mBank CompanyMobile bank zastosował m.in. technologię push, w postaci powiadomień przychodzących z banku w czasie rzeczywistym. Taka opcja, o aktywacji której decyduje użytkownik, umożliwia szybką reakcję na wszelkie zmiany zachodzące na rachunkach, w tym autoryzowanie oczekujących transakcji. Technologia nie wymaga aktywnego logowania się do systemu, dopiero wybranie określonego powiadomienia wymusi konieczność bezpiecznego zalogowania się do rachunku.

Transakcje dokonywane za pośrednictwem aplikacji mobilnej muszą być każdorazowo autoryzowane za pomocą specjalnego tokenu w postaci DisplayCard, posiadającego format karty płatniczej.

Aplikacja jest dosępna w najpopularniejszych systemach mobilnych: iOS, Android, BlackBerry oraz Windows Phone, zarówno na smartfonach, jak i na tabletach.

mBank zapowiada, że zamierza rozwijać aplikację, dodając do niej kolejne rozwiązania, dostępne na platformie bankowości internetowej dla firm.

mBank szacuje, że w pierwszych 12 miesiącach od jej wprowadzenia skorzysta z niej ok. 5 tys. spośród ponad 16 tys. klientów tego segmentu.

Źródło: rpkom.pl

Chmura tagów

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *