WebHostingTalk

Artykuły z kategorii: Polska

Kei.pl prezentuje nowy panel klienta

Krakowski dostawca hostingu oddał do rąk klientów nowoczesne narzędzie, będące centrum informacji o usługach. Co zobaczymy po zalogowaniu? 

Najbardziej widoczne zmiany objęły wygląd panelu. Projekt i kolorystykę dostosowano do identyfikacji wizualnej marki, a sam panel „urósł wszerz”. Dzięki temu narzędzie dobrze prezentuje się na monitorach o wysokiej rozdzielczości.

Projektanci nie zapomnieli też o urządzeniach mobilnych. Panel został stworzony w technologii Responsive Web Design i płynnie dostosowuje się do rozmiaru ekranu użytkownika. Największe zmiany objęły jednak funkcje i narzędzia, z których mogą korzystać klienci.

Wprowadzono zaawansowane opcje wyszukiwania i zarządzania fakturami, ułatwiające pracę resellerom i dużym klientom biznesowym. Możliwość ograniczenia czasu trwania sesji i historia logowań zwiększyły bezpieczeństwo klientów. Nie zapomniano też o pracy zespołowej. W panelu można tworzyć profile użytkowników i decydować do jakich usług mają dostęp.

Zależało nam na zebraniu w jednym miejscu informacji o wszystkich usługach – komentuje Magdalena Struzik, koordynator Działu Marketingu Kei.pl. Jednocześnie chcieliśmy uniknąć wrażenia przytłoczenia danymi. Dlatego sporo czasu poświęciliśmy na testy użyteczności. Równocześnie ze startem panelu nasi Klienci otrzymali narzędzie do zgłaszania sugestii, które posłuży dalszemu rozwojowi panelu i usług Kei.pl.

Nowa odsłona panelu klienta to kolejny etap modernizacji usług krakowskiego dostawcy. Poprzednie zmiany objęły identyfikację wizualną marki i ofertę. Wprowadzono m.in. serwery z szybkimi dyskami SSD czy technologię Server Name Indication (SNI), pozwalającą na używanie wielu różnych certyfikatów SSL na jednym adresie IP.

Klienci Kei.pl przez miesiąc mogą równolegle korzystać ze starego i nowego panelu. Dla pozostałych osób firma przygotowała stronę informacyjną, dostępną pod adresem kei.pl/nowy-panel. Dostęp do nowego panelu jest również możliwy podczas bezpłatnych testów usług Kei.pl.

 

Jeśli chcesz podyskutować wejdź na Forum:

WebHostingTalk.pl: nowy panel Kei.pl

Case study: Wdrożenie chmury hybrydowej przyspiesza sukces rynkowy Zenbox.pl

Od debiutu rynkowego w 2012 r. Zenbox błyskawicznie zdobył ponad 5 000 klientów biznesowych na swoje usługi IT. Ten dynamiczny wzrost jest realnym zagrożeniem dla „wielkiej trójki”, tj. home.pl, nazwa.pl oraz 1&1. Na drodze do sukcesu firma musiała jednak stawić czoła wyzwaniom związanym z zapewnieniem stabilności i odpowiednich zasobów dla dynamicznie rosnącego grona klientów. Rozwiązaniem okazała się migracja do chmury hybrydowej oferowanej przez poznańską firmę Beyond.pl. Jej udane wdrożenie otworzyło drogę innym firmom z polskiego i zagranicznego rynku. 

Poniższy case study przedstawia, w jaki sposób Beyond.pl – lider na rynku data center i chmury obliczeniowej – odpowiedział na dynamiczny rozwój zapotrzebowania klientów Zenbox.

Sytuacja wyjściowa

Polski rynek hostingowy to jeden z motorów rozwoju usług ICT w kraju. Na rynku konkuruje kilka prężnie działających podmiotów, a zwiększająca się świadomość klientów, dla których liczy się już nie tylko cena usług, ale ich stabilność i jakość, wręcz zmusza do ciągłego rozwoju. Przed dostawcami stoi więc spore wyzwanie w walce o portfel klienta. A jest się o co bić – według szacunków firmy AMI-Partners wartość światowego rynku hostingu i utrzymania stron internetowych wyniosła w 2012 roku 48 mld dol., a w 2015 r. ma dotrzeć do poziomu 60 mld dol.

Młoda spółka FBB postanowiła rzucić rękawice działającym już na rynku potentatom, czyli home.pl, nazwa.pl i 1&1. Jej usługa została wprowadzona na rynek w 2012 roku. Na tle konkurencji wyróżniała się m.in. nowym sposobem rozliczenia z klientem, na podstawie realnego ruchu na stronie internetowej, oraz jakością obsługi. Wprowadzono 24-godzinne biuro obsługi klienta, działające we wszystkie dni w roku i rozwiązujące problemy z utrzymaniem infrastruktury tak szybko, jak to jest możliwe.

Marka po debiucie szybko zdobyła popularność i świetną opinię branży. W efekcie portfolio firmy wyglądało coraz bardziej imponująco: Kominek, koszulkowo.com, upolujebooka.pl, tabletowo.pl czy rynekerp.pl. Michał Sadowski z Brand24 stwierdził, że fenomen Zenboxa pokazał, iż wcale nie trzeba być pierwszym i absolutnie unikalnym graczem na rynku, aby osiągnąć niebywały sukces. – Wystarczy rozwiązać problem odrobinę lepiej od konkurencji czy po prostu dbać o klienta bardziej niż pozostali – powiedział.

Wyzwanie

Po fazie spektakularnego wzrostu i dobrej passy spółka FBB, właściciel marki Zenbox, zaczęła borykać się z problemami związanymi z dostępnością i stabilnością usług. Cierpliwość klientów została wielokrotnie wystawiona na próbę. Trwanie przy dotychczasowych rozwiązaniach narażało firmę nie tylko na dalsze straty wizerunkowe i w efekcie finansowe, ale też uniemożliwiało dalszy rozwój.

Zenbox postanowił więc zmienić model IT na taki, który zapewniłby optymalizację rozwiązań oraz najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Migracja tak rozległej infrastruktury to oczywiście poważna operacja i duże wyzwanie organizacyjne, ale stawką było wzmocnienie przewagi nad konkurencją i dalszy rozwój firmy zgodny z przyjętą strategią.

Rozwiązanie

Spółka FBB wybierała wśród ofert dostawców krajowych i zagranicznych. – Po wielu miesiącach rozmów wizja budowy środowiska pod nas w ramach ofert cloud computing centrum danych Beyond.pl okazała się najlepsza – twierdzi Bartosz Gadzimski, prezes FBB. Marka zdecydowała się na migrację swoich zasobów do poznańskiego centrum danych Beyond.pl i wybór hybrydowej chmury obliczeniowej. Co to oznaczało z perspektywy klienta?

Wybrana infrastruktura chmury hybrydowej jest gwarancją elastyczności biznesowej – jej architektura pozwala na swobodę skalowania infrastruktury przy zachowaniu bezpieczeństwa i szybkości reagowania w sytuacjach krytycznych. – Przy naszej specyficznej i skomplikowanej strukturze, to rozwiązanie było optymalne zarówno wydajnościowo, jak i pod względem stabilności czy możliwości reagowania w trudniejszych sytuacjach– wyjaśniał Tomasz Fiedoruk, CMO Zenbox.

– Priorytetem było dostarczenie rozwiązania, dzięki któremu korzyści z migracji odczują wszyscy użytkownicy. Chmura hybrydowa bazująca na skalowalnych serwerach e24cloud i bezpieczeństwie centrum danych Beyond.pl zapewnia realizacje tego celu – potwierdza Rafał Roszak, dyrektor marketingu Beyond.pl.

Choć rozwiązanie wydaje się idealne dla wielu modeli biznesowych, wciąż jest mało popularne na polskim rynku. Stworzenie dedykowanej hybrydy wymaga od dostawcy nie tylko posiadania centrum danych o wysokiej jakości infrastruktury, ale przede wszystkim kompetencji w zakresie tworzenia i zarządzania wysokowydajnymi systemami IT. Tworząc usługę dla utrzymania Zenbox, Beyond.pl otworzył w Polsce możliwości dla wielu firm, które dotąd, mimo chęci optymalizacji struktur IT i wdrożenia chmury obliczeniowej, nie znalazły zadawalającej oferty.

Efekty migracji

Migracja i nowa infrastruktura zapewniły marce Zenbox:

  • 18x większą elastyczność, dzięki swobodzie dopasowania środowiska IT;
  • 100 proc. większe bezpieczeństwo dzięki rozproszeniu geograficznemu e24cloud, w lokalizacjach PL-POZ i PL-WAW;
  • 3x zwiększenie dostępności zasobów, dzięki możliwości uruchomienia nowego serwera w mniej niż 30 sekund;
  • 50 proc. krótszy czas reakcji dzięki supportowi 24/7 centrum danych Beyond.pl;
  • 10x zwiększenie dostępu do zasobów operatorów telekomunikacyjnych, dzięki operatorom klasy Tier1.

 

Choć dla Zenbox rozwój technologiczny miał znaczenie, jeszcze ważniejsze były korzyści biznesowe, jakie zapewnił Beyond.pl.

 

– Możliwość posiadania za bezpośredniego partnera data center Beyond.pl wiele rzeczy ułatwia i zapewnia nam optymalny komfort przy podejmowaniu strategicznych decyzji – zauważa Tomasz Fiedoruk z Zenbox.

 

Dzięki rozwiązaniom zapewnionym przez Beyond.pl, klienci Zenbox odczuli znaczącą poprawę jakości, co przełożyło się na dalszy sukces rynkowy marki. W raporcie poświęconym rynkowi hosting magazyn PC World  twierdzi; „Największym wygranym wydaje się być jednak zenbox.pl”1).

 

DataCenter1_beyond.pl

Nowe data center Beyond.pl w Poznaniu zostanie otwarte w 2016 roku. Inwestycja pochłonie 100 mln. złotych, z czego ponad 30 mln. pochodzi z funduszy unijnych.

 

1) http://www.pcworld.pl/artykuly/395488/Rynek.hostingowy.w.Polsce.ewolucja.zamiast.rewolucji.html

Źródło: Informacja prasowa

Kei.pl świętuje swoje 14-te urodziny

Krakowski dostawca usług hostingowych Kei.pl świętuje w tym miesiącu swoje urodziny. Dokładnie 14 lat temu powstało na południu Polski samodzielne, niezależne Centrum Danych Kei.pl.

 
Od początku działalności misją marki było dostarczanie Klientom nowoczesnych rozwiązań o wysokim poziomie bezpieczeństwa. Połączenie pasji z latami intensywnej pracy  pozwoliły Kei.pl osiągnąć stabilną pozycję w gronie liderów polskiego rynku usług hostingowych. Dzisiaj Kei.pl może pochwalić się własnym Centrum Danych o powierzchni 1000 m2, które spełnia wymogi GIODO i obsługuje ponad 10 000 Klientów.

„14-ty rok funkcjonowania marki w branży był wyjątkowy. W ciągu ostatnich 12 miesięcy udało nam się wdrożyć wiele strategicznych projektów, których głównym celem jest dostarczanie Klientom kompleksowych i prostych w obsłudze rozwiązań” – komentuje Magdalena Struzik, Koordynator Działu Marketingu z Centrum Danych Kei.pl.

Aby uczcić 14-te urodziny marka przygotowała dla swoich Klientów kilka niespodzianek. Odwiedzając Kei.pl Klienci mogą liczyć na liczne promocje obejmujące między innymi pakiety hostingowe, kreator stron WWW czy zarządzane serwery wirtualne. Firma przygotowała również ciekawą infografikę, która w przejrzysty sposób pokazuje, na jak wiele nowości mogli liczyć jej Klienci w trakcie minionego roku.

14-lat-keipl

 

Świętuj z nami Dzień Admina!

Świętuj z nami Dzień Admina!

Oderwij się od kompa, poczuj smak przygody!

Zagraj w BF-a w świecie rzeczywistym, poexpij z kumplami, zdobądź nowe skille w zakresie celności, taktyki, sztuki przetrwania, zręczności, kamuflażu. Poczuj, że żyjesz. Weź udział w Dniu Admina 2014!

MegiTeam wraz z serwery.pl (marka nazwa.pl) mają przyjemność zaprosić Was na obchody Dnia Admina 26 lipca w Krakowie. W planie imprezy fabularyzowane ASG, warsztaty dzikiej kuchni, ognisko.

 

ASG jest płatne 65 zł, ognisko sponsorujemy wraz z serwery.pl :)

 

Szczegółowe informacje oraz rejestracja znajdują się na stronie http://dzienadmina.pl

 

Widzimy się? :)

 

Dyskusja na forum:

http://www.webhostingtalk.pl/topic/48522-swietuj-z-nami-dzien-admina/

Kolejne przejęcie na polskim rynku hostingowym

Kolejne przejęcie na polskim rynku hostingowym

Ogicom znowu przejmuje – tym razem doszło do transakcji, w wyniku której poznańskiemu operatorowi została powierzona obsługa kont należących do kilku tysięcy klientów firmy Webhost.pl. Dzięki temu liczba domen w top100.wht.pl zwiększyła się o 9031 dając łącznie 22 384 domen.

Jakie korzyści stoją za tego rodzaju operacjami i jakie konsekwencje niosą dla użytkowników?

Efektywność ekonomiczna hostingu jest silnie skorelowana ze skalą działania. To, co małym firmom początkowo udaje się zrealizować dla kilku czy kilkunastu klientów, przestaje tak dobrze funkcjonować, kiedy baza rośnie do kilkuset czy kilku tysięcy. Problemy z autorskimi rozwiązaniami, oczekiwania klientów w zakresie wysokiej jakości obsługi, brak standaryzacji pakietów hostingowych i problemy z zapewnieniem technicznej niezawodności przy ograniczeniach budżetowych – to tylko wybrane elementy, studzące entuzjazm właścicieli małych i średnich firm hostingowych. Kiedy się pojawiają – następuje dobry moment do pozyskania inwestora albo całkowitego sprzedania swojego biznesu.

Innym powodem, dla którego właściciele biznesów hostingowych myślą o ich sprzedaży, jest inwestycja w całkowicie nową działalność, wymagającą znacznych nakładów kapitałowych oraz pełnego zaangażowania. Właśnie przed takim wyborem 25 lutego 2014 roku stanęła firma Webhost.pl, obsługująca kilka tysięcy kont hostingowych.

– Rozmawiałem z kilkoma dużymi i wiarygodnymi podmiotami, ale ostatecznie wybór padł na Ogicom, który szybko, rzeczowo i czytelnie przedstawił wszystkie warunki transakcji. W zasadzie negocjacje trwały tylko kilka dni, podczas których udało się osiągnąć satysfakcjonujące porozumienie. Poza warunkami finansowymi ważne było dla nas doświadczenie operatora oraz praktyczne dopracowane całej procedury – skomentował Grzegorz Król, dotychczasowy właściciel marki Webhost.pl.

O ostatniej transakcji mówi także prezes Ogicom, Jakub Dwernicki: – Każde tego rodzaju przejęcie to inwestycja, na której zyskują wszystkie podmioty. Dotychczasowi właściciele mogą skupić się na nowej działalności, klienci – zyskują większego i bardziej stabilnego operatora, a przejmujący ma szansę na powiększenie bazy klientów oraz uzyskanie lepszego poziomu kosztów jednostkowych i zwiększenie wolumenu. W wypadku Webhost.pl transakcja przebiegła szybko dzięki świetnej współpracy z partnerem i znakomicie przygotowanej dokumentacji, która w żaden sposób nie opóźniła procedur dotyczących przejęć.

Przejęcia – co oprócz pieniędzy?

Naturalnie w przejęciach strona zbywająca jest zainteresowana uzyskaniem maksymalnej kwoty, ale nie mniej ważne są też inne elementy transakcji, tj.:

  • zapewnienie ciągłości działania usług użytkowników,

  • rozłożenie przychodu ze sprzedaży biznesu w czasie,

  • wpływ operacji na wizerunek sprzedającego i kupującego,

  • doświadczenie w formalnej obsłudze operacji,

  • wpływ operacji na zatrudnienie, zwłaszcza w firmie sprzedawanej,

  • techniczna migracja do nowego środowiska (co często stanowi ogromne wyzwanie),

  • przygotowanie komunikacyjne.

Wyjątkowo istotnym obszarem pozafinansowym jest także komunikacja. Wpływa ona na zadowolenie klientów z całej operacji i przyczynia do kształtowania poziomu ewentualnych rezygnacji z usług. Błędy w tym obszarze mogą powodować straty po stronach zarówno kupującego, jak i sprzedającego. – Konieczne jest staranne przygotowanie komunikacji z klientami. Pamiętajmy, że hosting to usługa nacechowana wysokim poziomem interakcji na linii Użytkownik-Hoster, bo poza formalną zmianą operatora dochodzi także do zmian technicznych. Dopracowane mechanizmy komunikacyjne są zatem tak samo ważne, jak przygotowanie prawne czy finansowe – mówi Artur Pajkert, autor mechanizmów komunikacyjnych zastosowanych podczas operacji.

Co można poradzić właścicielom firm IT, którzy chcieliby spieniężyć swój biznes?

Przede wszystkim – najlepiej skupiać się na swoich kluczowych kompetencjach, szczególnie że rynek wymaga coraz wyższego poziomu specjalizacji. Agencja reklamowa czy interaktywna nie zawsze jest najlepszym hosterem, podobnie jak firmy typu „software house”. Oba te rodzaje działalności wymagają całkowicie odmiennych kompetencji niż prowadzenie biznesu hostingowego.

Po drugie – hosting ma sens wówczas, jeśli zapewnia odpowiednią zyskowność, konieczną dla gwarantowania technicznej jakości usług. Nierozerwalnie wiąże się to ze skalą działania. Brak odpowiedniej rentowności w długim terminie odbije się „czkawką” nie tylko właścicielom biznesu, ale także klientom.

Po trzecie – szukając inwestora skłonnego do zainwestowania w dane przedsięwzięcie, należy dokładnie rozważać takie podmioty, które mają doświadczenie w przejęciach IT, bo poza samym kapitałem nie mniej ważne jest know-how, dotyczące samego procesu przejęcia. Często jest to czynnik wręcz ważniejszy od pieniędzy, ponieważ transakcja przeprowadzona źle może okazać się finansowo niekorzystna dla jednej lub obu stron, a klienci zamiast mieć lepiej niż dotąd – z niezadowolenia przejdą do firm trzech.

Zmianę tą doskonale ilustruje skok w top100.wht.pl – http://www.webhostingtalk.pl/katalog/firma/185-ogicompl/top100/

Źródło: www.Ogicom.pl